شنیده شدن صدای تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری نیجر

© AFP 2023 / Ludovic MarinВоенный в Ниамее, Нигер. Архивное фото
Военный в Ниамее, Нигер. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
عضو شوید
صداهای تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در پایتخت نیجر شنیده می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از TV5MONDE، صداهای تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری در نیامی، پایتخت نیجر شنیده می شود.
خبرنگار کانال تلویزیونی در نیامی گزارش می دهد، که تیراندازی در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری حدود ساعت 18:00 به وقت محلی (20:00 به وقت مسکو) آغاز شد.
Сотрудники спецназа Нигера во время столкновения с оппозиционерами после объявления результатов второго тура выборов президента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.07.2023
پشتیبانی نکردن ارتش نیجر از کارهای شورشیان گارد ریاست جمهوری/ارتش محاصره کاخ ریاست جمهوری را شکست
در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش می دهد، که سربازان شورشی در نیامی، پایتخت نیجر، برای متفرق کردن مردمی که برای حمایت از رئیس جمهور محمد بازوم جمع شده اند، به هوا شلیک می کنند.
به گزارش TV5MONDE، صدها نفر در مرکز نیامی در نزدیکی ساختمان پارلمان تجمع کردند تا حمایت خود را از رئیس جمهور بازوم که توسط ارتش شورشی در بازداشت است، اعلام کنند.
پیش از این، سربازان گارد ریاست جمهوری کاخ ریاست جمهوری در نیامی، پایتخت این کشور را مسدود کردند.
دفتر رئیس جمهور نیجر اعلام کرد، که ارتش این کشور از شورش ضد دولتی تعدادی از نظامیان حمایت نکرده و برای آنها "اولتیماتوم" ارائه کرده است.
به گفته پورتال Jeune Afrique، دلیل ادعایی این شورش، قصد رئیس جمهور بازوم برای برکناری فرمانده گارد ریاست جمهوری، جنرال عمر تیچیانی بوده است. این پرتال به نقل از یک منبع در نیروهای مسلح، از "مذاکرات در حال انجام" گزارش داد که برای جلوگیری از رویارویی بین سربازان گارد ریاست جمهوری و بقیه ارتش طراحی شده است.
شبکه تلویزیونی العربیه به نقل از منابع خود گزارش داد، که رئیس جمهور بازوم درخواست شورشیان برای امضای نامه استعفا را رد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала