Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

تلاش امریکا برای شوراندن کشورهای غیردموکراتیک با همه ای ابزارهایش

© © Sputnikتلاش امریکا برای شوراندن کشورهای غیردموکراتیک با همه ای ابزارهایش
تلاش امریکا برای شوراندن کشورهای غیردموکراتیک با همه ای ابزارهایش  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.07.2023
عضو شوید
دبیر شورای امنیت روسیه گفت، که امریکا از همه ای ابزارهایش برای شوراندن کشورهای "غیر دموکراتیک" کار می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک،نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت فدراسیون روسیه، دیروز دوشنبه در نشست نمایندگان عالی رتبه کشورهای عضو گروه بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، افریقای جنوبی) در عرصه امنیتی در ژوهانسبورگ - افریقای جنوبی، به این واقعیت اشاره کرد، که ایالات متحده از همه ابزارهایش ممکن برای تحریک فعالیت‌های اعتراضی و شورش‌های داخلی در آن دسته از کشورهای جهان که آنها را دوست ندارند، کار می گیرد.
این مقام بلندپایه روس گفت: "در به اصطلاح نشست سران برای دموکراسی در ماه مارچ، امریکایی‌ها اظهارات بلندبالایی در رابطه با اهمیت مقابله با استبداد، حمایت از حقوق بشر و جلوگیری از سانسور در شبکه‌های جهانی ایراد کردند. در عین حال، آنها خودشان از همه امکانات ممکن برای تحریک فعالیت‌های اعتراضی در برخی کشورهای جهان که به نظر آنها غیردموکراتیک هستند، استفاده می‌کنند."
نیکولای پارتورشیف - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.04.2015
پاتروشیف: منازعات در اوکراین و یمن «معیارهای دوگانه» سیاست امریکا و اروپا را عریان ساختند
به گفته پاتروشیف، غرب، از جمله، با فرض تعهدات قانونی در محیط اطلاعاتی مخالف است و ادعاهای نادرستی را مطرح کرده که قوانین بین المللی موجود برای تنظیم روابط در حوزه دیجیتال کافی است. دبیر شورای امنیت خطاب به همتایان خود در گروه بریکس گفت: ما حرکت مشترک به سمت بین المللی شدن مدیریت شبکه جهانی، افزایش نمایندگان و نقش کشورهای در حال توسعه در این رویدادها را بسیار مهم می دانیم.
وی نتیجه گیری کرد که کار بر روی شکل گیری یک رژیم حقوقی بین المللی جهانی در محیط دیجیتالی که بر اساس اصول برابری حاکمیتی کشورها و بدون دخالت در امور داخلی کشورها باشد، مهم است.
نیکولای پاتروشیف همچنین یادآور شد که کشورهای غربی برای حفظ سلطه خود بر جهان به هر وسیله و ابزاری متوسل می‌شوند، اما بسیاری از کشورها خواهان آن هستند تا که از دیکته کردن خواسته‌های امریکا و اقمارش جلوگیری شود. وی یادآور شد که جهان به طور پیوسته به سوی یک سیستم چند قطبی عادلانه‌تر حرکت می‌کند و هر چه می گذرد، نیاز به وجود چنین نظم جهانی بیشتر آشکار می شود.
دبیر شورای امنیت روسیه تاکید کرد: متأسفانه این تمایلات واقع بینانه از سوی اقلیت غربی شدیداً غیرقابل قبول است، چرا که آنها تلاش می کنند تا سلطه خود بر جهان را با استفاده از هر ابزاری - از تحریم‌های یکجانبه گرفته تا جنگ‌های ترکیبی حفظ کرده و از چنین روند اوضاعی جلوگیری کنند. به گفته وی، از طرف دیگر در معماری امروزی سیاسی و اقتصادی جهان، افزایش نمایندگان کشورهای آفریقایی، آسیایی، خاورمیانه و آمریکای لاتین، که سیاست خارجی خاص خود را دنبال کرده و آماده "دفاع از منافع ملی و حاکمیت خود در نهادهای حاکمیتی جهانی" هستند، روز به روز بیشتر مورد تقاضا قرار می گیرد.
گروه بریکس با فعالیت غیر تقابلی خود کشورهای دیگر را جذب کرده است
نیکولای پاتروشیف، دبیر شورای امنیت روسیه، در بخش دیگری از سخنان خود نشست نمایندگان امنیتی کشورهای بریکس در ژوهانسبورگ یادآور شد که گروه بریکس سایر کشورها را به دلیل فقدان یک دستور کار رویارویی یا پنهان، به سمت خود جذب کرده و این یک واقعیت است که کشورهای عضو بریکس، تنها بر اساس رویکردهای مورد توافق با یکدیگر همکاری می کنند. در طول سال ها همکاری، فرهنگ گفتگو و روابط همراه با اعتماد متقابل در این گروه شکل گرفته است.
این مقام بلندپایه روس با اشاره به اینکه روابط بین کشورهای عضو بریکس بر اساس اصول برابری حاکمیتی و با در نظر گرفتن منافع همه شرکت کنندگان است، افزود: "این رویکرد به کشورهای ما کمک کرده تا همیشه زمینه های مشترک و راه حل های قابل قبول برای همه طرفین را حتی در سخت ترین مسائل پیدا کنند."
به گفته وی، در حال حاضر "علاقه کشورهای شرکت کننده در نشست امروز به تعمیق همکاری با پنج کشور عضو بریکس" افزایش یافته است. وی تاکید کرد: کلید جذابیت گروه بریکس برای بسیاری از کشورهای جنوب و شرق جهانی این است که این قالب هیچ دستور کار تقابلی یا پنهانی ندارد. پاتروشیف به این نتیجه رسید که به همین دلیل واضح درهای این گروه برای تعامل با تمامی افراد همفکر باز است.
طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت، نیکولای پاتروشیف برای شرکت در سیزدهمین نشست سالانه نمایندگان عالی در مسائل امنیتی کشورهای بریکس و همچنین در یک نشست گسترده جداگانه در قالب دوستان گروه بریکس در سطح دبیران شوراهای امنیت و مشاوران امنیت ملی به ژوهانسبورگ سفر کرده است.
یادآوری می کنیم، که نشست سران بریکس در روزهای 22 تا 24 ماه اگوست و به ریاست افریقای جنوبی در ژوهانسبورگ برگزار خواهد شد. انتظار می‌رود که موضوع گسترش گروه بریکس در این اجلاس در مرکز توجه باشد، چرا که شماری از کشورهای جهان علاقه مندی خود را برای پیوستن به این انجمن اعلام کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала