پاتروشیف: منازعات در اوکراین و یمن «معیارهای دوگانه» سیاست امریکا و اروپا را عریان ساختند

© Sputnik / Sergei Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نیکولای پارتورشیف
نیکولای پارتورشیف - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معیارهای دوگانه سیاست غرب

مقایسه عکس العمل امریکا و اروپا نسبت به منازعه در اوکراین و یمن سیاست «معیارهای دوگانه» در تعبیر کودتاه ها را برهنه می سازد. این نظر را نیکوولای پارتوشیف سکرتر شورای امنیت روسیه امروز در مصاحبه با روزنامه «ایزویستیا» اظهار داشته است.

پاتروشیف اعلام داشت:" معیارهای دوگانه اشکار را خاطرنشان می سازم که امریکا و به تعقیب ان جوامع به اصطلاح «پیشرفته»، بصورت عنعنوی هنگام ارزیابی حوادث مشابه استفاده میکنند".

سکرتر شورای امنیت روسیه مقایسه خود را چنین توضیح داد: سوال در باره مقایسه حوادث یمن با اوضاع در اوکراین، جای که یانوکوویچ رئیس جمهور قانوناً انتخاب شده به عین ترتیب مانند هادی در یمن ابتدا به ترک نمودن کییف و بعداً کشور مجبور گردید، مطرح میشود. ولی در ان مورد امریکایان و اروپایان ان حوادث را کودتای دولتی نه شناختند و فوراً اعلام داشتند که رئیس جمهور که کشور را ترک کرده قانونیت خود را به صفت رئیس دولت از دست داده است".

موصوف خاطرنشان ساخت که امریکا و یک عده متحدین ان حوادث در یمن را به مثابه کودتا توصیف نمودند و جهت تامین بازگرداندن هادی بر سر قدرت، تا اثرگذاری نظامی، دعوت بعمل اوردند. پارتوشیف یاداوری نمود:" باید گفت که موعد صلاحیت کار هادی در مقام ریاست جمهوری تا این زمان خاتمه یافته بود".

او تصریح کرد که " تشدید منازعه ادامه دارد که باعث نگرانی عمیق جامعه روسیه و جهانی میگردد".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала