عضو پارلمان فرانسه: بربریت در اوکراین با استفاده از بمب های خوشه ای به اکمال می رسد

© AP Photo / Sven KaestnerСотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия
Сотрудник завода Spreewerk Luebben Мирко Коссац разбирает гильзы кассетных боеприпасов, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2023
عضو شوید
دوپون ایگنان، سیاستمدار فرانسوی گفت: بربریت در نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از بمب های خوشه ای افزایش یافته است.
به گزارش اسپوتنیک، رهبران جناح راست در فرانسه از استفاده کی یف از مهمات خوشه ای توسط ایالات متحده انتقاد کرده و به عواقب طولانی مدت برای غیرنظامیان و تشدید خونریزی اشاره کرده اند.
اواخر هفته گذشته، کاخ سفید تأیید کرد که استفاده از مهمات خوشه ای تحویل اوکراین از 20 جولای آغاز شده است.
نیکلاس دوپون-ایگنان، عضو پارلمان فرانسه، رهبر جنبش سیاسی فرانسه، در توییتر نوشت: "بربریت در اوکراین با استفاده از مهمات خوشه ای عرضه شده توسط ایالات متحده به حد کمال می رسد. واشنگتن خوشحال است زیرا زلنسکی "بسیار موثر" از آنها استفاده می کند. هزاران نفر را به کشتن خواهد داد. منزجر کننده است."
فلوریان فیلیپو، رهبر حزب میهن پرستان فرانسه، پیش از این امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه را به دلیل محکوم نکردن عرضه و استفاده از مهمات خوشه ای توسط کی یف، برخلاف بسیاری از رهبران دیگر جهان، شرمنده کرده بود. وی افزود که در عین حال، استفاده از چنین سلاح هایی عواقب "هولناک و دراز مدت" برای مردم غیرنظامی خواهد داشت.
در آخر هفته، این سیاستمدار همچنین از اتحادیه اروپا به دلیل تداوم تزریق بودجه به آنچه که او یک "فاجعه" و "قتل عام" در اوکراین می‌داند، انتقاد کرد.
مهمات خوشه ای با دستگاه های خود تخریبی ارائه نمی شوند. به گفته ارتش ایالات متحده، از 5٪ تا 14٪ از این مهمات ممکن است اصلا منفجر نشود، زیرا برای مدت طولانی در انبارها قرار داشته است. در این صورت، آنها مین هایی خواهند بود که حتی پس از پایان درگیری، جمعیت غیرنظامی را تهدید می کنند. حتی در کنگره ایالات متحده با عرضه چنین تسلیحاتی به اوکراین مخالفت کرد.
Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
مسکو از یونسکو خواستار محکومیت قتل خبرنگار نظامی روسیه شد
سازمان بین‌المللی غیردولتی دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که انتقال این نوع سلاح به کی‌یف، ناگزیر منجر به رنج طولانی‌مدت مردم غیرنظامی و بی‌ثباتی محکومیت بین‌المللی استفاده از آن‌ها خواهد شد.
در آخر هفته، روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ریانووستی، که در منطقه عملیات ویژه کار می‌کرد، در جریان گلوله باران اوکراینی با استفاده از مهمات خوشه‌ای جان باخت. سه خبرنگار روس دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала