مسکو از یونسکو خواستار محکومیت قتل خبرنگار نظامی روسیه شد

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев
Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
نماینده دائمی فدراسیون روسیه در یونسکو: روسیه از یونسکو درخواست خواهد کرد که قتل خبرنگار نظامی ژوراولف را محکوم کند
به گزارش اسپوتنیک، رینات آلیاودینوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در یونسکو روز یکشنبه گفت: هیئت دائمی فدراسیون روسیه در یونسکو از رهبری این سازمان خواستار محکومیت قتل روستیسلاو ژوراولف خبرنگار نظامی ریانووستی خواهد شد.
وی گفت: ما قصد داریم از رهبری دفتر یونسکو بخواهیم قتل روستیسلاو ژوراوولف خبرنگار نظامی روسی را محکوم کند. این موضوع در حیطه اختیارات سازمان است. ما همچنین توجه کشورهای عضو را به جنایت شنیع بعدی رژیم کیف جلب خواهیم کرد.
عبدالمنان ارغند خبرنگار تلویزیون کابل نیوز - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.04.2018
خبرنگار کابل نیوز در کندهار کشته شد
این دیپلمات خاطرنشان کرد که این سازمان هرگز موضع خود را در مورد قتل سایر خبرنگاران روسی ابراز نکرده است. الیاودینوف گفت: "متاسفانه ما معیارهای دوگانه را در فعالیت های دفتر یونسکو مشاهده می کنیم، به ویژه عدم واکنش به قتل داریا دوگینا و ولادلن تاتارسکی.
وی افزود: "ما توجه خود را به این حملات تروریستی جلب کردیم، در همه مکان های ممکن در یونسکو در مورد آن صحبت کردیم، نامه هایی به مدیرکل ارسال کردیم، اما هیچ واکنشی نشان ندادند".
وی به این نکته توجه کرد که نه تنها یونسکو، بلکه کشورهای غربی نیز نسبت به قتل روزنامه نگاران روسی واکنشی نشان نمی دهند. او گفت: "با این همه، همین کشورها تسلیحات را به کیف عرضه می کنند که خبرنگاران را می کشد... یعنی در دهان غرب، نگرانی برای امنیت روزنامه نگاران ریاکاری محض است. در اصل، این همدستی و حمایت از اقدامات تروریستی کیف است."
یما سیاوش خبرنگار پیشین طلوع   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.11.2020
انفجار در کابل/ یما سیاوش خبرنگار پیشین طلوع کشته شد
او افزود: رژیم کیف موج دوم حملات خود را علیه خبرنگاران روسی علیه خبرنگاران نظامی که در منطقه عملیات ویژه نظامی کار می کنند آغاز کرده است. مقامات اوکراینی واضح است که نمی خواهند اجازه دهند که حقیقت در مورد حوادث اوکراین و جنایات رژیم کیف افشا شود.
وی افزود: "خبرنگار روستیسلاو ژوراولف پس از مجروح شدن شدید در منطقه عملیات ویژه مظامی جان باخت و کنستانتین میخالچفسکی خبرنگار مجروح شد و وضعیت وی پایدار است. رومن پولشاکوف خبرنگار ایزوستیا زخمی شد و و پایش زخمی است، فیلمبردار دمیتری شیلکوف نیز دچار جراحات ترکش و شکستگی لگن شد".
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، گفت که مسئولین قتل عام وحشیانه این روزنامه نگار مجازات خواهند شد و کسانی که مهمات خوشه ای را به دستیاران خود در کیف می رسانند، مسئولیت کامل را بر عهده خواهند داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала