وزارت خارجه روسیه: جواب سختی به حملات پهپادی اوکراین به مسکو و کریمه داده خواهد شد

© AFP 2023 / KIRILL KUDRYAVTSEVЗдание МИД России, фото из архива
Здание МИД России, фото из архива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه بیانیه ای درباره حملات پهپادی رژیم کی‌یف به مسکو و کریمه صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اوایل صبح روز 24 جولای، تلاش هایی برای حمله به اهدافی در مسکو با استفاده از دو هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی صورت گرفت. همه آنها با تجهیزات جنگ الکترونیک سرکوب و سقوط کردند. تلفات جانی یا خسارت مالی جدی نداشت و دو ساختمان غیر مسکونی آسیب دیدند.
در شب 24 جولای، تلاش رژیم کی‌یف برای حمله به تجهیزات در کریمه با 17 پهپاد نیز خنثی شد. 14 پهپاد با استفاده از جنگ الکترونیکی سرکوب شدند، 11 فروند از آنها در دریای سیاه سقوط کردند، سه فروند دیگر در قلمرو شبه جزیره سقوط کردند. سه پهپاد توسط نیروهای پدافند هوایی منهدم شد. تلفات جانی نداشت. به گفته رئیس منطقه کریمه، آکسیونوف یک ضربه در یک انبار مهمات در منطقه ژانکوی ثبت شده است. چرۀ پهپاد به یک خانه شخصی در منطقه کیروفسکی آسیب رساند.
Здание бизнес-центра на проспекте Лихачева в Москве, поврежденное беспилотником - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.07.2023
واکنش کرملین به حمله پهپادی اوکراین به مسکو
اوکراین قبلا مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است. رئیس وزارت توسعه دیجیتال کشور، ام. فدوروف، علناً دخالت رژیم زلنسکی در آنها را تأیید کرد و گفت که کی‌یف به چنین سورتی پروازها ادامه خواهد داد و تعداد آنها افزایش خواهد یافت.

در این بیانیه امده است که در پس اقدامات وقیحانه نئونازی های اوکراینی، تمرکز غرب بر تشدید بیشتر اوضاع است. کمیته تحقیقات روسیه پرونده های جنایی را در مورد حقایق ذکر شده باز کرد. همه مسئولین پیدا و مجازات خواهند شد. طرف روسی این حق را برای خود محفوظ می دارد که اقدامات تلافی جویانه سختی انجام دهد.

ما آنچه را که رخ داد، استفاده دیگری از روش های تروریستی توسط رهبری نظامی-سیاسی اوکراین، ارعاب مردم غیرنظامی می دانیم. این حملات هیچ معنای نظامی نداشت. ما این جنایت دیگر رژیم کی‌یف را به شدت محکوم می کنیم. ما از سازمان های بین المللی می خواهیم که ارزیابی مناسبی از آن ارائه کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала