کشته شدن پی هم خبرنگاران مشهور روسی نشان دهنده ای کشتار زنجیره ای آنها است

© Sputnik / РИА Новости /  مراجعه به بانک تصاویر Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев
Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
عضو شوید
یک تحلیلگر افغانستانی درباره ای کشته شدن خبرنگاران روسی گفت: کشته شدن خبرنگاران مشهور روسی یکی پی هم، نشان‌دهنده آغاز قتل عمدی آنها به شکل زنجیره‌ئی است.
به گزارش اسپوتنیک، علی سمیع، دوکتور علوم و تحلیلگر سیاست جهانی در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان درمورد کشته شدن روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ریانووستی گفت، که کشته شدن خبرنگاران مشهور روسی یکی پی هم نشان می دهد که جریان قتل عمدی آنها به شکل زنجیره‌ئی با عناصر و وسایل تروریستی آغاز شده است.
Главный редактор Международного информационного агентства Россия сегодня Маргарита Симоньян - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
واکنش سیمونیان در مورد حمله قوای مسلح اوکراین به گروهی از خبرنگاران ریانووستی

آقای سمیع افزود: "ما شاهد جان باختن دریا دوگینا و تاتارسکی در انفجار های تروریستی بودیم. و اینک شاهد جان باختن روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار ريانووستي بر اثر انداخت بم خوشه‌ئی (بر بنیاد یک سلسله گزارش ها) هستیم. حمله بر جان خبر نگار در اصل حمله بر مطالب و عینیت هایی است که او نشر می کند. به معنی عمیق واژه، حمله کننده می کوشد تا جلو نشری رخداد ها از زاویه دیگر را با انجام جنایت، بگیرد."
این تحلیلگر مسایل سیاسی خاطر نشان ساخت، که سلسله حملات تروریستی بر خبرنگاران روسی و کشته شدن آنها در خط جنگ در نهایت امر هدفمند و سازمان‌یافته به نظر می رسد.
Военкор РИА Новости Ростислав Журавлев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
مسکو از یونسکو خواستار محکومیت قتل خبرنگار نظامی روسیه شد

وی افزود: "به هر حال، خبرنگار در هر کجا و در هر طرفی، هدف مشروع جنگی و نظامی نمی باشد. خبرنگار حق دارد تا رخداد ها و عینیت را از زاویه دیگر نیز برملا سازد. از این‌که یونسکو و باقی بخش های سازمان ملل متحد در مورد حملات تروریستی و جنگی زنجیره‌ئی بر علیه خبرنگاران روسی خاموشی اختیار نموده اند، جای بسا تأسف است. حمله بر افراد ملکی و جامعه رسانه‌ئی جنایت جنگی و جنایت بشری پنداشته می شود و باید با شدیدترین الفاظ و اقدامات حقوقی و قانونی محکوم گردد."
همچنان صمیم فروغ فیضی، خبرنگار و سخنگوی نهاد رسانه‌ی افغانستان در مورد قتل خبرنگار ریانووستی در مصاحبه با اسپوتنیک افغانستان گفت: "فعالیت خبرنگاران همیشه عاری از مسایل سیاسی بوده است و همه خبرنگاران مطابق به کنوانسیون های بین المللی فعالیت رسانه‌ی شانرا پیش میبرند و آسیب رسیدن به خبرنگاران در مناطق تحت منازعه چه در داخل افغانستان و چه بیرون از افغانستان یک جنایت آشکار بشری تلقی می شود."
روستیسلاو ژوراولف، خبرنگار نظامی ریانووستی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.07.2023
واکنش عبدالله یاسر، رایزن سفارت گروه طالبان در مسکو به کشته شدن خبرنگار روسی

در افغانستان نیز در طول بیست سال حضور امریکایی ها حملات تروریستی قربانی های زیادی از خانواده مطبوعات کشور گرفته است، به عنوان نمونه می‌توان از حمله تروریستی بالای کارمندان موبی گروپ نام برد که مسولیت آن حمله را گروه داعش بر عهده گرفت."
وی در ادامه افزود: "ضمن محکوم نمودن حملات تروریستی بر اعضای خانواده مطبوعات کشور ما جدا خواهان پیگیری این قضیه ها می‌باشیم و باید جلو چنین حملات از سوی حکومت های حاکم در مملکت گرفته شود و امنیت جان و مال خبرنگاران باید از هر طریق ممکن تامین باشد."
یادآوری می کنیم، که روز شنبه 22 جولای، نیروی مسلح اوکراین به گروهی از خبرنگاران مرکز اطلاع رسانی ایزوستیا و خبرگزاری ریانووستی که در حال تهیه گزارشی درباره گلوله باران نیروی مسلح اوکراین بودند، یورش توپخانه‌ای کردند. در این یورش یک خبرنگار جان باخت و چند خبرنگار دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала