امانوئل ماکرون: فرانسه باید از اعتراضات اخیر درس بگیرد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه
امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه از وزرای کابینه خود خواسته است که از ناآرامی های اخیر این کشور پس از کشته شدن یک جوان 17 ساله توسط پولیس فرانسه درس بگیرند.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از وزرای کابینه خود خواسته تا از ناآرامی‌های اخیر این کشور در پی قتل نوجوان 17 ساله به دست پولیس فرانسه، درس بگیرند.
وی در جریان سخنرانی در جلسه کابینه گفت: "نیاز به اقتدار و احترام وجود دارد.ما باید از آنچه اتفاق افتاده درس بگیریم و پاسخ‌های درستی ارائه دهیم".
رئیس‌جمهور فرانسه با اشاره به بحرانی که در پی قتل نائل ام در کشورش به وجود آمد گفت که اعتراضات سراسری پس از تیراندازی مرگبار به یک نوجوان فرانسوی "خطر تکه تکه شدن و تفرقه عمیق ملت" را برجسته کرد.
دولت امانوئل ماکرون ابتدا سال 2023 را با چندین موج پی در پی اعتصاب و ناآرامی در واکنش به اصلاحات جنجالی در نظام بازنشستگی شروع کرد.
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.07.2023
اوربان فروپاشی اقتصاد بریتانیا، فرانسه و ایتالیا را پیش بینی کرد
موج اعتراضات خشونت آمیز در فرانسه در تاریخ 27 جون پس از آن آغاز شد که مامور پولیس فرانسوی، "نائل مرزوق"، یک راننده نوجوان 17 ساله الجزایری را در منطقه "نانتر" پاریس به دلیل عدم پیروی از فرمان ایست پولیس مورد اصابت گلوله قرار داده و کشت. در واکنش به این قتل، موجی از اعتراضات در شهرهای مختلف فرانسه به راه افتاد و در نهایت مأمور پولیسی که این نوجوان را کشت، بازداشت شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала