وزیر دفاع پاکستان: TTA به TTP پناه داد

© Sputnik / Zuhal Sarhadپاکستان وزیر دفاع
پاکستان وزیر دفاع - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
وزیر دفاع پاکستان: ما از کامیابی طالبان افغان خوشحال شده و تبریکی دادیم؛ حالا به دشمنان ما پناه داده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از آماج، وزیر دفاع پاکستان از طالبان* افغان به‌عنوان "تحریک طالبان افغانستان" (TTA) یاد کرده و بار دیگر ادعای این گروه مبنی بر عدم حضور تروریستان خارجی در افغانستان را رد کرد.
خواجه محمد آصف روز گذشته (پنج‌شنبه، ۲۹ سرطان) در محوطه پارلمان پاکستان در دیدار با رسانه‌ها خطاب به طالبان افغان گفت که "طالبان پاکستانی یک روز در میان در افغانستان کُشته می‌شوند، پس چگونه می‌گویید آن‌ها آنجا نیستند؟"
او گفت: "ما از کامیابی طالبان افغان خوشحال شده و تبریکی دادیم؛ اما اکنون به دشمنان ما پناه داده‌اند."
مقام‌های پاکستانی بار‌ها ادعا کرده‌اند که طالبان پاکستانی پیوندهای معنوی و عملیاتی با طالبان دارند و توانسته خود را با همان تسلیحات به‌جا مانده از امریکا مسلح کند که جنگ‌جویان طالبان افغان از آن استفاده می‌کنند.
Военнослужащий Пакистана бросает гранату на открытии совместных российско-пакистанских военных учений Дружба -2019 на полигоне Молькино в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2023
ارتش پاکستان طالبان را تهدید کرد
در روزهای پسین مقام‌های ارشد پاکستان از طالبان افغان بخاطر "پناه‌دادن به تی‌تی‌پی**" در خاک افغانستان به تندی انتقاد کرده‌اند. طالبان اما گفته‌اند به جنگ‌جویان طالبان پاکستانی اجازه زندگی و فعالیت در افغانستان را نمی‌دهند.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
تی‌تی‌پی**— سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала