ارتش پاکستان طالبان را تهدید کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащий Пакистана бросает гранату на открытии совместных российско-пакистанских военных учений "Дружба -2019" на полигоне "Молькино" в Краснодарском крае
Военнослужащий Пакистана бросает гранату на открытии совместных российско-пакистанских военных учений Дружба -2019 на полигоне Молькино в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.07.2023
عضو شوید
ارتش پاکستان تهدید کرد که علیه شبه نظامیان پنهان شده در افغانستان اقدام خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، ارتش پاکستان روز جمعه آمادگی خود را برای پاسخ به تهدید شبه نظامیان گروه تروریستی "تحریک طالبان پاکستان*" که در افغانستان مخفی شده اند، اعلام کرد.
رسانه ها گزیده ای از بیانیه ارتش پاکستان را چنین نقل کردند: "ارتش به طور جدی نگران پناهندگی و آزادی عمل تحریک طالبان پاکستان در افغانستان است، چنین حملاتی قابل تحمل نیست و منجر به پاسخ موثر سرویس های امنیتی پاکستان خواهد شد."
ارتش همچنین وعده داد که با این واقعیت که شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در پاکستان دست داشتند، مقابله کند.
پیش از این گزارش شده بود که در چند روز گذشته در نتیجه حملات مسلحانه در ایالت بلوچستان، هم مرز با افغانستان، حداقل 12 سرباز پاکستانی کشته شدند.
کابل پیش از این اتهامات مبنی بر حمله تروریستان به پاکستان از خاک افغانستان را رد کرده بود.
موسسه تحقیقات صلح پاکستان گزارش داد که فعالیت های تروریستی در این کشور در نیمه اول سال 2023 نسبت به سال 2022، 79 درصد افزایش یافته است. موج فزاینده حملات نظامی توسط گروه های ضد دولتی پاکستان با به قدرت رسیدن شبه نظامیان جنبش طالبان در افغانستان مرتبط است.
رسانه‌ها به یاد می‌آورند که در استان بلوچستان غنی از مواد معدنی، شورشیان از میان مردم بلوچ بارها قیام‌هایی را به راه انداخته‌اند که خواهان حقوق ویژه‌ای مانند خودمختاری تا استقلال منطقه هستند. اسلام گرایان رادیکال نیز در این منطقه فعالیت می کنند و پس از کنار گذاشتن توافق آتش بس با دولت در اواخر سال 2022، حملات را تشدید کردند.
* — سازمان تروریستی ممنوعه در فدراسیون روسیه.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала