مجاهد: جهان باید از تجربه بد خود علیه افغان ها درس بگیرد

© @https://twitter.com ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان
ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.07.2023
عضو شوید
ذبیح الله مجاهد نماینده طالبان* تصمیم اتحادیه اروپا برای قرار دادن برخی از مقامات این جنبش در لیست تحریم ها را محکوم کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مجاهد در توییتر خود نوشت: "درج نام برخی از مقامات طالبان در فهرست تحریم های اتحادیه اروپا به نفع هیچ یک از طرفین نیست."
نماینده طالبان از اتحادیه اروپا به جای استفاده از ابزارهای فشار از جمله تحریم، خواستار تعامل، گفتگو و تفاهم شد.
وی افزود: "تکرار تجربه بد علیه افغان‌ها و اعمال محدودیت سیاسی هیچ نتیجه‌ای نداشت".
شورای اتحادیه اروپا روز پنجشنبه چندین نماینده جنبش طالبان از جمله وزرای معارف و دادگستری فعلی دولت طالبان و همچنین رئیس دادگاه عالی افغانستان را در فهرست تحریم‌ها به دلیل نقض حقوق بشر قرار داد.
تحریم های جهانی اتحادیه اروپا برای نقض جدی حقوق بشر در 8 دسامبر 2020 اجرایی شد. بسط تحریم ها در سال 2019 توسط رئیس دیپلماسی اروپایی، جوزپ بورل آغاز شد. این رژیم در حال حاضر تا 8 دسامبر 2023 معتبر است.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.07.2023
تحریم رییس دادگاه عالی، سرپرستان وزارت های عدلیه و معارف گروه طالبان از سوی اتحادیه اروپا
در اوایل ماه آگوست 2021، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 آگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است. رئیس جمهور وقت افغانستان، اشرف غنی، کشور را ترک کرد. در شب 31 آگوست، ارتش ایالات متحده فرودگاه کابل را ترک کرد و به نزدیک به 20 سال حضور نظامی ایالات متحده در افغانستان پایان داد. در اوایل ماه سپتامبر، ترکیب دولت طالبان به ریاست محمد حسن آخوند که در دوره اول حکومت طالبان به عنوان وزیر امور خارجه خدمت می کرد و از سال 2001 تحت تحریم های سازمان ملل بود، اعلام شد.
طالبان* — این سازمان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала