کرملین: روسیه و آفریقای جنوبی درباره اشتراک پوتین در بریکس گفتگو کردند

© SputnikСаммит БРИКС. Архивное фото.
Саммит БРИКС. Архивное фото. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
عضو شوید
کرملین درباره مذاکرات با آفریقای جنوبی درباره ورود پوتین به نشست بریکس صحبت کرد.
به گزارش اسوتنیک، دیمیتری پسکوف درباره نشست بریکس و حکم دادگاه بین المللی کیفری می گوید برای همه روشن است که تلاش برای دست درازی به پوتین چیست. در مذاکرات روسیه و آفریقای جنوبی هیچ جمله ای مبنی بر اینکه دستگیری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در اجلاس بریکس اعلان جنگ خواهد بود به میان نیامد. بنابراین نیازی به توضیح برای کسی وجود ندارد.
پیش از این، تعدادی از رسانه ها با استناد به شهادت سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی در دادگاه، گزارش داده بودند که وی وضعیت فرضی را با "دستگیری" پوتین در اجلاس بریکس به درخواست دادگاه بین المللی کیفری را با اعلام جنگ علیه روسیه مقایسه کرده است.
Флаги стран-участников БРИКС - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.07.2023
پوتین در نشست بریکس در آفریقای جنوبی اشتراک نخواهد کرد
پیش از این نماینده معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی گفته بود که رامافوزا در آستانه نشست بریکس با پوتین مستقیماً در مورد موضوعات مربوط به ICC بحث می کند. رئیس جمهور آفریقای جنوبی قبلاً خاطرنشان کرد که اجلاس بریکس شخصاً برگزار خواهد شد و رسانه های محلی به نقل از نیکولا استاوروس رئیس شورای تجاری بریکس گزارش دادند که سران هر پنج کشور این انجمن در این اجلاس انتظار می رود. وینسنت ماگنیا نماینده دفتر رئیس جمهور آفریقای جنوبی خواستار اظهارات رئیس این کشور در مورد دعوت از روسیه به نشست بریکس شد. همچنین پل ماشاتیل، معاون رئیس جمهور آفریقای جنوبی به میل و گاردین گفت که ظاهراً روسیه پیشنهاد مقامات آفریقای جنوبی برای اعزام سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه به جای پوتین به نشست بریکس را رد کرده است. مشاتیل خاطرنشان کرد که تصمیم رامافوزا در مورد دعوت از روسیه باید در این هفته مشخص شود.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی محکمه بین‌المللی لاهه
آفریقای جنوبی تحت صلاحیت دادگاه بین المللی کیفری است که اتاق مقدماتی آن در 17 مارچ حکم "دستگیری" پوتین و ماریا لووا-بلوا، مدافع کودکان را صادر کرد. دیوان کیفری بین‌المللی، طرف روسی را متهم می‌کند که صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی را به رسمیت نمی‌شناسد، از جمله ادعای "اخراج" کودکانی که مقامات روسی آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از منطقه جنگی به مناطق امن برده‌اند. همانطور که پسکوف اظهار داشت، طرح موضوع دیوان بین المللی کیفری در مورد "دستگیری" رئیس جمهور فدراسیون روسیه غیرقابل قبول است، مسکو صلاحیت دیوان کیفری بین المللی را به رسمیت نمی شناسد و هر یک از تصمیمات آن از نظر قانون باطل است.
بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند. تعدادی دیگر از کشورها از جمله آرژانتین، ایران و به گفته وزارت خارجه چین، اندونزی، ترکیه، عربستان سعودی و مصر قصد دارند به این بلوک اقتصادی بپیوندند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала