حکم بازداشت ولادیمیر پوتین از سوی محکمه بین‌المللی لاهه

© Sputnik / Mikhail Metzel/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
عضو شوید
دیوان کیفری بین‌المللی که توسط روسیه به رسمیت شناخته نشده بود، حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین را صادر کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای که روز جمعه در وب سایت محکمه بین‌المللی لاهه منتشر شد، گفته شده است که اتاق مقدماتی محکمه بین المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد، حکم "دستگیری" ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را صادر کرده است.
در این بیانیه آمده است: "امروز، 17 مارچ 2023، دفتر پیش از محاکمه دوم محکمه کیفری بین‌المللی لاهه حکم بازداشت ولادیمیر ولادیمیرویچ پوتین را در چارچوب وضعیت اوکراین صادر کرد."
Заместитель председателя Совета безопасности России Дмитрий Медведев выступает на оперативном совещании президента РФ с постоянными членами Совета безопасности РФ (21 февраля 2022). Москвa - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.03.2023
مدودف: سند دیوان کیفری بین‌المللی در مورد "دستگیری" پوتین به درد کاغذ تشناب می‌خورد
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه، دمیتری، قبلاً اعلام کرده بود که روسیه دادگاه کیفری بین المللی و صلاحیت آن را به رسمیت نمی شناسد. وی خاطرنشان کرد که برای سال‌ها نه نهادهای قضایی بین‌المللی، حتی آن‌هایی که ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم، و نه دیگر اعضای جامعه بین‌الملل زحمت توجه به تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی، به کشتار غیرنظامیانی را که ملی‌گرایان اوکراینی در دونباس سازماندهی کردند، نداشتند.
از سوی دیگر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در‌واکنش به دستور بازداشت ولادیمیر پوتین، ریس جمهور روسیه، از سوی دادگاه بین‌المللی لاهه، گفته است که روسیه هیچ همکاریی با این نهاد ندارد.
خانم زاخارووا در ادامه افزود: "روسیه در طرفین دیوان‌کیفری "روم" نیست و هیچ تعهدی با آن ندارد. روسیه با این نهاد همکاری نمی‌کند و "دستورالعمل‌های" احتمالی دستگیری از سوی این دادگاه از نظر قانونی برای ما بی‌اثر خواهد بود."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала