وزارت خارجه روسیه: ابتکار عمل دریای سیاه از 18 ماه جولای متوقف می شود

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که ابتکار عمل دریای سیاه از 18 ماه جولای متوقف می شود.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که ابتکار دریای سیاه از 18 جولای فعالیت خود را متوقف می کند، فدراسیون روسیه ضمانت های ایمنی دریانوردی را پس می گیرد و کریدور بشردوستانه دریایی در شمال غربی دریای سیاه را خاموش می کند.
وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد که طرف روسی با تمدید بیشتر آن مخالف است که امروز به طور رسمی به طرف ترکیه و اوکراین اطلاع داده شد و دبیرخانه سازمان ملل نیز در جریان آن قرار گرفت.
در بیانیه این وزارتخانه آمده است که این به معنای لغو ضمانت‌های امنیتی دریانوردی، محدود کردن کریدور بشردوستانه دریایی، فعال شدن رژیم موقت منطقه‌ای خطرناک در شمال غربی دریای سیاه و انحلال مرکز هماهنگی مشترک در استانبول است. بدون مشارکت روسیه "ابتکار دریای سیاه" از 18 جولای فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.
طرف روسی بارها اعلام کرده است که اوکراین از قرارداد غلات برای اهداف نظامی، برای حمله به سواستوپل، استفاده می کند. در 29 اکتوبر 2022، رژیم کی‌یف یک حمله تروریستی به کشتی‌های ناوگان دریای سیاه و کشتی‌های غیرنظامی که در جاده‌های بیرونی و داخلی پایگاه سواستوپل بودند، انجام داد. پس از آن، روسیه مشارکت در صادرات محصولات از بنادر اوکراین را به حالت تعلیق درآورد. بعداً با دریافت تضمین‌هایی از کی‌یف مبنی بر عدم استفاده از کریدورهای بشردوستانه برای اهداف نظامی، مشارکت روسیه ادامه یافت. با این حال، در اواسط آپریل و مارچ 2023، به گفته وزارت دفاع روسیه، کی‌یف، با نقض ضمانت‌های عدم استفاده از کریدور بشردوستانه در درگیری‌ها، به پایگاه‌های ناوگان دریای سیاه در سواستوپل و زیرساخت‌های غیرنظامی کریمه حمله کرد.
Посевы пшеницы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
روسیه از فسخ توافقنامه غلات خبر داد
ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقا. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessa و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافق نامه اجرایی نشد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала