روسیه از فسخ توافقنامه غلات خبر داد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Посевы пшеницы
Посевы пшеницы  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
عضو شوید
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خرجه روسیه اعلام کرد که روسیه به ترکیه، اوکراین و دبیرخانه سازمان ملل متحد درباره فسخ قرارداد غلات خبر داده است.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت که روسیه روز دوشنبه 17 جولای 2023 به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید قرارداد غلات اطلاع داد.
وی گفت: "روسیه امروز رسما به طرف های ترکیه و اوکراین و همچنین دبیرخانه سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید توافق اعلام کرد. بیانیه وزارت امور خارجه به همراه توضیحات مفصل درباره موضع روسیه به زودی منتشر خواهد شد."
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با سیریل رامافوزا، همتای آفریقای جنوبی خود، گفته بود که تعهدات برای رفع موانع صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه انجام نشده است. پوتین در این گفتگو تاکید کرد که هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله در قاره آفریقا محقق نشده است.
Уборка зерновых в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
کرملین: قرارداد غلات به حالت تعلیق در آمده است
در اوایل جون، اتحادیه اروپا محدودیت های واردات محصولات کشاورزی اوکراین را به تعدادی از کشورهای اتحادیه تا 15 سپتامبر تمدید کرد. گزارش شده است که بر اساس این تصمیم، گردش آزاد محصولات تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای بلغارستان، مجارستان، پولند، رومانی و اسلواکی مجاز است. ما در مورد گندم، ذرت، کلزا و دانه گل آفتاب پرست صحبت می کنیم. در پایان ماه مارچ، نخست وزیران تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مراجعه کردند.
بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده که شامل رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessaو تعدادی اقدامات دیگر است و همانطور که در مسکو اشاره شده است، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала