کرملین: قرارداد غلات به حالت تعلیق در آمده است

© Sputnik / Andrey IglovУборка зерновых в Крыму
Уборка зерновых в Крыму - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
عضو شوید
پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه، از فسخ توافقات در مورد معامله غلات خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری گفت که توافقات در مورد معامله غلات در واقع فسخ شده و متوقف شده است.
سخنگوی کرملین تصریح کرد که روسیه به محض اجرای توافقات مربوط به آن، فوراً به این توافق باز خواهد گشت.
پیش از این، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگو با سیریل رامافوزا، همتای آفریقای جنوبی خود، گفته بود که تعهدات برای رفع موانع صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه انجام نشده است. پوتین در این گفتگو تاکید کرد که هدف اصلی این معامله یعنی تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله در قاره آفریقا محقق نشده است.
در اوایل جون، اتحادیه اروپا محدودیت های واردات محصولات کشاورزی اوکراین را به تعدادی از کشورهای اتحادیه تا 15 سپتامبر تمدید کرد. گزارش شده است که بر اساس این تصمیم، گردش آزاد محصولات تنها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به استثنای بلغارستان، مجارستان، پولند، رومانی و اسلواکی مجاز است. ما در مورد گندم، ذرت، کلزا و دانه گل آفتاب پرست صحبت می کنیم. در پایان ماه مارچ، نخست وزیران تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا برای مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا مراجعه کردند.
وزارت امور خارجه روسیه ، دیدار لاوروف و ترامپ در کاخ سفید را تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.07.2023
لاوروف: حتی یک فقره توافقنامه غلات روسیه عملی نگردیده است
ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای شیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. پوتین خاطرنشان کرد که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند آفریقایی. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است.
بخش دوم تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده شامل رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessaو تعدادی اقدامات دیگر است و همانطور که مسکو به آن اشاره کرد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала