ترامپ: امریکا باید حضور خود را در پایگاه بگرام را حفظ می کرد

© AFP 2023 / Mandel NganБывший президент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне
Бывший президент США Дональд Трамп во время выступления в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2023
عضو شوید
دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بر این عقیده است که ایالات متحده باید حضور نظامی خود را در پایگاه هوایی بگرام افغانستان حفظ می کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ روز یکشنبه در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفت: ما هرگز نباید بگرام را ترک می کردیم، باید در آنجا می ماندیم زیرا این پایگاه یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی در جهان است و سال ها پیش میلیاردها دالر برای آن هزینه شده است. در عین حال، مالک سابق کاخ سفید اشاره نکرد که ایالات متحده چگونه این امر را در چارچوب توافق با جنبش طالبان* در مورد خروج کامل نیروهای امریکایی از افغانستان اجرا خواهد کرد.
دولت قبلی امریکا به رهبری ترامپ و طالبان در 29 فبروری 2020 در دوحه توافقنامه صلح امضا کردند. بر اساس این توافقنامه، ایالات متحده و متحدان ائتلافش متعهد شدند که تمام نیروهای خود را ظرف 14 ماه از افغانستان خارج کنند. طالبان نیز به نوبه خود تضمین کردند که از خاک افغانستان برای اقداماتی که امنیت امریکایی ها و متحدان آنها را تهدید می کند استفاده نخواهند کرد.
اسرار نظامی پنهانی در تجهیزات امریکایی به جا مانده در افغانستان چیست؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
اسرار نظامی پنهان در تجهیزات امریکایی به جا مانده در افغانستان چیست؟
در 14 آپریل 2021، جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده، اعلام کرد که تصمیم گرفته است به عملیات در افغانستان پایان دهد، که طولانی ترین عملیات نظامی خارجی در تاریخ امریکا شد. پس از آن، طالبان عملیات گسترده ای را برای تثبیت کنترل بر افغانستان آغاز کردند. در 15 اگوست 2021، رئیس جمهور اشرف غنی به خارج از کشور گریخت و طالبان بدون درگیری وارد کابل شدند. تا اوایل سپتامبر 2021، ارتش امریکا به طور کامل افغانستان را ترک کرد و به حضور تقریبا 20 ساله خود در این کشور پایان داد.
* - طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала