کنکاش در ترکیه درباره ای نگرش روسیه به تمدید قرارداد غلات

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Пункт разгрузки зерна в Мелитополе
Пункт разгрузки зерна в Мелитополе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.07.2023
عضو شوید
روسیه به دلیل عدم سوددهی قرارداد غلات نسبت به تمدید قرارداد آن واکنش سردی نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی A Haber ترکیه گزارش داد، که روسیه نگرش سردی نسبت به موضوع تمدید مدت "معامله غلات" دارد و استدلال می کند که این قرارداد تنها به نفع اوکراین کار گرفته می شود.
قرارداد غلات در پایان جولای سال گذشته از سوی نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل منعقد شد. این دو سطح است: مکانیزمی برای صادرات محصولات اوکراینی از بنادر دریای سیاه ایجاد شده است و سازمان ملل نیز متعهد شده است که صادرات محصولات کشاورزی روسیه را تسهیل کند. قرارداد غلات در 17 جولای منقضی می شود.
Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.07.2023
پوتین: سازمان ملل در پی قانع کردن کشورهای اروپایی در معامله غلات با شرایط روسیه است
این شبکه گزارش داد: "از آنجایی که قرارداد در 17 جولای 2023 به پایان می رسد، تمدید جدید و چهارم ضروری است. با این حال، روسیه نسبت به تمدید این توافق سرد است و به این دلیل استناد می کند که در عمل این قرارداد فقط به نفع اوکراین عمل می کند و نمی تواند تامین محصولات و کودهای این کشور را تضمین کند".
در عین حال، A Haber تصریح کرد، که ترکیه دیپلماسی دوجانبه را هم از طریق وزارت امور خارجه و هم از طریق وزارت دفاع ملی انجام می دهد و با سازمان ملل متحد برای تمدید توافق برای چهارمین بار مشورت می کند.
یادآوری می کنیم، که ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای کیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، از سرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک تولیاتی - ادیسه /Togliatti-Odessa و تعدادی اقدامات دیگر، همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه در 21 جون گفت، که هیچ پیش نیازی برای تمدید قرارداد غلات وجود ندارد، زیرا تعهدات در قبال روسیه اجرا نمی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала