- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کیف بیش از 210 سرباز را در دو جهت از دست داد

© AP Photo / Evgeniy MaloletkaУкраинский военный со снарядом 155 мм в Харьковской области. Архивное фото
Украинский военный со снарядом 155 мм в Харьковской области. Архивное фото  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه گفت: کیف 210 سرباز و تجهیزات را در مسیرهای دونتسک جنوبی و زاپروژیا از دست داد.
گبه گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد، که گروه وستوک نیروهای مسلح روسیه یورش های نیروهای مسلح اوکراین در مسیرهای زاپروژیا و دونتسک جنوبی را دفع کرد و بیش از 210 نظامی و مزدور دشمن و همچنین 17 قطعه تجهیزات از جمله یک هویتزر خودکششی امریکایی پالادین و یک رادار ضد باتری امریکایی AN / TPQ-36 را نابود کرد.
Военнослужащие на БТР во время обучения мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نابود شدن انبار جنگ افزارهای نیروهای اوکراینی از سوی ارتش روسیه
در بیانیه ای این وزارت آمده است: "در جهت‌های دونتسک جنوبی و زاپروژیا، اقدامات فعال واحدهای گروه نیروهای وستوک، حملات هوایی، آتش توپخانه و سیستم‌های شعله‌انداز سنگین حملات دشمن را در مناطق شهرک‌های رابوتینو، نوودانیلوکا و مالایا توکماچکا در منطقه زاپروژیا دفع کرد".
افزون بر این، در مناطق سکونتگاه های نووادانیلوفکا، مالیا توکماچکا، رابیتونو، پریتونوی و منطقه های ماکاروفکا، زاپروژیا و نیکولوسکی جمهوری خلق دونتسک، توسط انباشته نیروی انسانی و تجهیزات تیپ های مکانیزه 65، 72 نیروهای مسلح مورد اصابت قرار گرفتند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که تیپ/لوای 105 دفاع ارضی افزون بر این، در منطقه شهرک روونوپول جمهوری خلق دونتسک، فعالیت گروه خرابکار و شناسایی اوکراینی را توقف داد.
این بخش گفت: "مجموع تلفات دشمن در این مناطق بالغ بر 210 نظامی اوکراینی و مزدور خارجی، چهار دستگاه تانک، سه خودروی رزمی پیاده، دو خودروی زرهی زرهی، دو دستگاه وانت، یک دستگاه خودروی رزمی Grad MLRS، یک دستگاه هویتزر خودکششی گووزدیکا، دو دستگاه هویتزر D-20 و یک "Msta-B" و همچنین یک دستگاه توپخانه خودکششی پالادین M109 ساخت ایالات متحده بوده. همچنین در منطقه شهرک لوکیانوفسکویه در منطقه زاپروژیا یک رادار ضد باتری AN/TPQ-36 ساخت امریکا نابود شد".
یادآوری می کنیم، که روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "نگهبانی از افرادی عنوان کرد که در جریان هشت سال گذشته از سوی رژیم کی‌یف زیر شکنجه و جنایت قرار گرفته اند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала