- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

نابود شدن انبار جنگ افزارهای نیروهای اوکراینی از سوی ارتش روسیه

© Sputnik / Konstantin Mihalchevskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Военнослужащие на БТР во время обучения мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области
Военнослужащие на БТР во время обучения мобилизованных элитными подразделениями ВДВ на одном из полигонов в Запорожской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.07.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح روسیه انبار مهمات ارتش اوکراین را در نزدیکی زاپروژیا نابود کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد، که ارتش روسیه یک انبار مهمات گردان 228 لجستیکی از سپاه نهم ارتش اوکراین را در منطقه زاپروژیا نابود کرده است.
وزارت ارتش روسیه در گزارشی اعلام کرد: در منطقه شهرک زادوروژنو، منطقه زاپروژیا، انبار مهمات گردان 228 لجستیکی سپاه نهم ارتش اوکراین نابود شد.
Голосование депутатов Европарламента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
اتحادیه اروپا فرستادن جنگ افزار با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را نکوهش کرد
به گفته وزارت دفاع روسیه، به طور کلی، در جریان روز، نیروهای مسلح روسیه 86 واحد توپخانه نیروهای مسلح اوکراین را در مواضع شلیک، نیروی انسانی و تجهیزات نظامی در 109 منطقه شکست دادند.
یادآوری می کنیم، که از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین کشورهای اروپایی و امریکا به ارزش بیش از ده ها میلیارد دالر جنگ افزار به این کشور فرستاده اند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، به واسطه : "نه تنها تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنل... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها"، دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала