اتحادیه اروپا فرستادن جنگ افزار با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را نکوهش کرد

© Photo / European Union 2018 - European Parliament/Gabor KovacsГолосование депутатов Европарламента
Голосование депутатов Европарламента - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.03.2023
عضو شوید
نماینده پارلمان اتحادیه اروپا، تصمیم بریتانیا برای فراهم سازی جنگ افزار با اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را نکوهش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، میک والاس، نماینده پارلمان اروپا در تویترش از تصمیم لندن برای فراهم سازی جنگ افزارهای هسته‌ای اورانیوم به کیف انتقاد کرد.
این سیاستمدار پرسیده است: "چرا هیچ یک از سه رهبر ائتلاف ایرلندی انگلیس را به دلیل فرستادن جنگ افزارهای اورانیوم ضعیف شده به اوکراین نکوهش نکردند؟ این ماده رادیواکتیو می تواند باعث سرطان در اوکراینی ها و روس ها و نقایص مادرزادی در فرزندان آنها برای نسل های زیادی شود. آیا این جلوه دیگری از "ارزش های اروپایی" در عمل است؟".
Президент РФ Владимир Путин проводит оперативное совещание с постоянными членами Совета безопасности РФ в режиме видеоконференции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.03.2023
پوتین: روسیه به استفاده از سلاح های اورانیوم ضعیف پاسخ خواهد داد
انابل گلدی معاون وزیر دفاع بریتانیا روز سه شنبه گفت، که لندن جنگ افزار از آن میان گلوله های زره ​​پوش حاوی اورانیوم ضعیف شده را به نیروهای مسلح اوکراین منتقل خواهد کرد.
یادآوری می کنیم، که هنگامی که پوسته هایی با اورانیوم ضعیف استفاده می شود، گرد و غبار رادیواکتیو روی زمین می نشیند و این گردو غبار بسیار سمی است و نمی توان آن را ضد عفونی کرد. استفاده از چنین جنگ افزارها می تواند منجر به شیوع سرطان شود. نیروهای امریکایی در عملیات طوفان صحرا در سال 1991، در بمباران یوگسلاوی در سال 1999 و پس از حمله به عراق در سال 2003 از اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند. ولادیمیر پوتین هشدار داد که روسیه به این گونه تجهیزات پاسخ خواهد داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала