تحلیلی بر فراز و نشیب های روابط چین و امریکا

© AP Photo / Jason Lee/PoolФлаги Китая и США перед встречей министров транспорта этих стран в Пекине, КНР
Флаги Китая и США перед встречей министров транспорта этих стран в Пекине, КНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.07.2023
عضو شوید
کارشناس: سفر جانت یلن نشان می دهد که ایالات متحده آمادگی قطع کامل روابط با چین را ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، نلسون وونگ، کارشناس کلوپ والدای و معاون مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی شانگهای گفت: سفر جانت یلن، وزیر خزانه داری امریکا به چین حاکی از آن است که واشنگتن همچنان به گفت وگو با پکن نیاز دارد و آمادگی قطع کامل روابط با چین را ندارد، اما تصور اینکه روابط دو کشور با توجه به سال ها به حالت دوستانه بازگردد، فوق العاده است.
جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده از 6 تا 9 جولای به چین سفر خواهد کرد.
نلسون وونگ گفت: از منظری وسیع‌تر، سفر یلن به چین به دنبال سفر اخیر وزیر امور خارجه بلینکن به چین انجام می‌شود و نشان می‌دهد که ایالات متحده همچنان به گفتگو و مشورت با پکن نیاز دارد. دیداری که نشان می دهد دولت بایدن آمادگی قطع کامل روابط با چین را ندارد.
به گفته این کارشناس، اگر به رفتار چین با امریکا نگاه کنید، می بینید که مثل قبل فعال نیست، محتاطانه تر، حتی می توان گفت چین تا حدی با اکراه عمل می کند.
این کارشناس افزود: "این نیز تأیید کننده این است که وضعیت کنونی در روابط دو کشور که نمی توان آن را خوب نامید".
Официальный представитель МИД КНР Ван Вэньбинь  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
چین گزارش امریکا درباره خروج از افغانستان را ناقص خواند
همانطور که نلسون وونگ خاطرنشان کرد، یلن در طول سفر خود به چین، مایل است در مورد قانون اخیراً منتشر شده توسط جمهوری خلق چین در مورد حمایت از حاکمیت دولت و منافع امنیتی و تعدادی از اقدامات متقابل با هدف فشار ایالات متحده، و همچنین نحوه تأثیر این واکنش ها بر امریکا بیاموزد. کسب و کار. به گفته این کارشناس، طرفین در جریان مذاکرات ممکن است سازوکار تنظیم نرخ مبادله یوان و دلار را مورد بررسی قرار دهند و در مورد اینکه آیا چین می‌خواهد و می‌تواند سهم خود از بدهی امریکا را افزایش دهد یا خیر، بحث کنند.
این کارشناس افزود: رقابت چین و امریکا در حال حاضر به یک واقعیت عینی تبدیل شده است و سال‌هاست که واشنگتن با استفاده از همه روش‌های ممکن برای این منظور تلاش می‌کند تا چین را در اقتصاد، سیاست، علم و فناوری تحت فشار قرار داده و مهار کند. اما در نتیجه هیچ چیز خوبی برای خود کشورها به همراه نداشته است.
نلسون ونگ توضیح داد: با این حال، از آنجایی که دو اقتصاد بزرگ بلامنازع جهان، چین و ایالات متحده مفاهیم توسعه متفاوتی دارند، دور از انتظار است که انتظار داشته باشیم روابط چین و امریکا بتواند به حالت دوستانه قبلی بازگردد. می توان فرض کرد که در روابط بین چین و ایالات متحده در درازمدت، وضعیت عادی و هدف هر دو طرف ممکن است وضعیت " مقابله باحریف، و نه تخریب حریف باشد."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала