دریافت درخواست های جدید برای سوزاندن کتاب های دینی در سویدن

© AFP 2023 / Marcus Ericsson/TTШведский полицейский в Стокгольме
Шведский полицейский в Стокгольме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.07.2023
عضو شوید
پولیس سویدن سه درخواست دیگر برای سوزاندن کتاب های دینی دریافت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لوکال سویدن به نقل از اطلاعات یک شرکت تلویزیونی محلی گزارش داد، که پولیس سویند سه درخواست دیگر برای سوزاندن کتاب های دینی برای بررسی دریافت کرده است.
Шведский полицейский в Стокгольме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
پولیس سویدن مجوز برگزاری تجمع سوزاندن قرآن را صادر کرد + ویدیو
در این گزارش آمده است: "سه درخواست دیگر برای آتش زدن کتاب های دینی در اداره پولیس ثبت شده است".
این درخواست از سوی زنی ارسال شده است که می خواهد "در اسرع وقت" قرآن را در مسجدی در استکهلم بسوزاند. مردی که می خواهد تورات و انجیل را در سفارت اسرائیل در 15 جولای نابود کند، و شهروند سومی که قصد سوزاندن متون مذهبی را در 12 جولای در شهر هلسینبورگ در جنوب سویدن دارد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
واکنش تند پوتین به سوزاندن قرآن در سویدن: بی احترامی به قرآن در روسیه جرم است
همه ای درخواست های ارسال شده به پولیس همچنان در حال بررسی است.
یادآوری می کنیم، که پولیس سویدن در روز 28 جون - نخستین روز عید قربان، اجازه داد تا یک اقدام اعتراضی با آتش زدن کتاب مقدس مسلمانان در مسجد اصلی استکهلم برگزار شود. نخست وزیر اولف کریسترسون گفت: این تصمیم "قانونی اما نامناسب" است.
در همان روز، این عمل اتفاق افتاد: مردی صفحاتی از قرآن را پاره کرد، کفش های خود را با آن پاک کرد، سپس بیکن را در کتاب ریخت و آن را آتش زد. طبق گزارش رسانه ها، حدود 200 نفر تماشا می کردند، برخی فریاد می زدند "خدا بزرگ است!" در اعتراض به زبان عربی، یکی از آنها پس از تلاش برای پرتاب سنگ به سوی یک "اکشنیست" توسط پولیس بازداشت شد.
هتک حرمت و سوزاندن قرآن در استکهلم در جشن عید قربان در پایان ماه جون با واکنش گسترده بسیاری از کشورهای جهان مواجه شد. عراق از مقامات سویدنی خواست تا مهاجری را که مرتکب این عمل شده است برای محاکمه استرداد کند. همزمان، روز پنجشنبه ده ها تن از ساکنان این جمهوری برای تظاهرات در نزدیکی سفارت پادشاهی در بغداد تجمع کردند. این حادثه از سوی الجزایر، افغانستان، مصر، اندونزیا، لبنان، سوریه، ترکیه، ازبیکستان، احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب و دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی خلیج فارس نیز محکوم شد. وزارت خارجه اردن و امارات سفیران سویدن را احضار کردند تا یادداشت اعتراضی به آنها ارائه کنند. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که مصونیت از مجازات شرکت کنندگان در این حادثه می تواند منجر به عواقب فاجعه بار غیرقابل پیش بینی شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала