یورش احتمالی نیروهای اوکراینی بالای نیروگاه هسته ای زاپروژیا با راکت

© Sputnik / Константин Михальчевский /  مراجعه به بانک تصاویر Запорожская АЭС в Энергодаре
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
نیروهای مسلح اوکراین می خواهند نیروگاه هسته ای زاپروژیا را با موشک با زباله های رادیواکتیو در شب 5 جولای مورد یورش قرار بدهد.
به گزارش اسپوتنیک، رنات کارچا، مشاور رئیس روس انرژگی اتم گفت، که کیف چهارشنبه شب با سلاح های بسیار دقیق و پهپادهای کامیکازه به نیروگاه هسته ای زاپروژیا حمله خواهد کرد.
او گفت: "اطلاعات دریافتی امروز که من مجاز به اعلام آن هستم: در تاریخ 5 جولای، به معنای واقعی کلمه در شب، نیروهای مسلح اوکراین با استفاده از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین - کامیکازه و تجهیزات دوربرد و با دقت بالا سعی می کنند به نیروگاه هسته ای زاپروژیا حمله کنند".
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
تلاش کیف برای قطع انرژی نیروگاه هسته ای زاپروژیا
مشاور رئیس روس انرژگی اتم گفت: در همان زمان، اوکراین قصد دارد مهمات حاوی زباله های رادیواکتیو خارج شده از نیروگاه هسته ای جنوب اوکراین را که در 3 جولای برده بود از یک هواپیما پرتاب کند".
کرچا گفت: "طرح ذخیره برای رهاسازی مواد رادیواکتیو، استفاده از پرتابه توچکا-یو با دقت بالا پر از زباله های رادیواکتیو را پیش بینی کرده است".
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری، در مورد وضعیت نیروگاه هسته ای زاپروژیا اشاره کرد، تهدیدات تحریک آمیز از کیف دائمی است. به گفته وی، این را خرابکاری در نیروگاه برق آبی کاخوفسکایا نشان داد.
در میانه ای ماه جون، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی گفت، که گزارشی از اطلاعات و نیروهای اوکراینی در مورد برنامه های مسکو برای انجام حمله تروریستی با انتشار تشعشعات در نیروگاه هسته ای زاپروژیا دریافت کرده است. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه این سخنان را مزخرف خواند. نبنزیا خاطرنشان کرد، که "بیانات پارانوئیدی مکرر" کیف نگران کننده است. در پایان ماه جون، مقامات اوکراین در قلمروهای منطقه زاپروژیا تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین اعلام کردند که در صورت بروز شرایط اضطراری در نیروگاه هسته ای زاپروژیا تمرین می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала