تلاش کیف برای قطع انرژی نیروگاه هسته ای زاپروژیا

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре
Охладительные бассейновые установки на Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
یک کارشناس سیاسی گفت، که من رد نمی کنم که کیف در حال آماده سازی یورش به ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده در نیروگاه هسته ای زاپروژیا است.
به گزارش اسپوتنیک، ایگور یوشکوف، کارشناس در زمینه امنیت انرژی، درباره ای وضعیت قطع شدن نیروگاه هسته ای زاپروژیا از خط برق دنیپتروفسکایا به خبرنگار اسپوتنیک دیدگاهش را بیان کرد.
ایگور یوشکوف، تحلیلگر برجسته صندوق امنیت ملی انرژی، کارشناس دانشگاه مالی تحت دولت روسیه گفت: "این احتمال وجود دارد که طرف اوکراینی در حال آماده سازی یک اقدام تحریک آمیز و یورش به ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده در نیروگاه هسته ای زاپروژیا باشد".
4-й энергоблок Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
سخنان دروغ زلنسکی درباره ای انفجار در نیروگاه هسته ای زاپروژیا
در شب 4 جولای، اوکراین خط برق دنیپر نیروگاه هسته ای زاپروژیا را قطع کرد. روز سه شنبه ساعت 14:00 منبع تغذیه ایستگاه برقرار شد. به گزارش سرویس مطبوعاتی نیروگاه هسته ای زاپروژیا، ایستگاه به طور عادی کار می کند، پس از تغییر به ترانسفورماتورهای آماده به کار، هیچ گونه تخلفی از عملکرد ایمن ثبت نشده است و پس زمینه تشعشع طبیعی است. " علیرغم این واقعیت که یک نیروگاه هسته ای خودش برق تولید می کند، در هر صورت باید به منبع تغذیه خارجی متصل شود، زیرا سیستم خنک کننده آن از آن کار می کند. پمپ های زیادی وجود دارند که آب را به حرکت در می آورند و راکتورهای هسته ای را خنک می کنند.
ایگور یوشکوف به اسپوتنیک گفت: وقتی ایستگاه بدون برق می ماند و سیستم خنک کننده آن کار نمی کند، این یک حادثه در فوکوشیما است.
به گفته این کارشناس، در حال حاضر چنین خطراتی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا وجود ندارد.
ایگور یوشکوف تاکید کرد: "ما خطر یک فاجعه فوری را نداریم، زیرا روسیه برای مدت طولانی اقدامات زیادی را برای کاهش این خطرات انجام داده است - ما رآکتورهای هسته ای را متوقف کردیم. روس اتم آنها را به اصطلاح در حالت خاموشی سرد قرار داد و اکنون وجود دارد. حتی یک راکتور هسته ای هم برق تولید نمی کند. همه آنها متوقف می شوند، اما این روند سریع نیست. آخرین واحد نیرو که در شب سال نو متوقف شد، هنوز نیاز به خنک کننده دارد. بنابراین هنوز انرژی لازم است. یک خط وجود دارد. که از خاک روسیه می آید و دیزل جنراتورهایی وجود دارد که سیستم منبع تغذیه ذخیره هستند. بنابراین، ایستگاه با برق باقی می ماند، هیچ چیز در آنجا بیش از حد گرم نمی شود. اینجا و اکنون هیچ خطری وجود ندارد".
در عین حال، او تحریکات طرف اوکراینی را رد نکرد.
این کارشناس چنین نتیجه گیری کرد: "چرا آنها خط برق را خاموش کردند؟ در بهترین حالت، آنها می خواهند چیزی را اصلاح کنند. و در بدترین حالت، احتمال بیشتری وجود دارد که آنها درگیری ها را تشدید کنند و سعی کنند نیروگاه هسته ای زاپروژیا را تصرف کنند. بنابراین، آنها را خاموش کردند. خط برق از پیش، از جمله، شاید به این دلیل که آنها در حال آماده سازی یک تحریک - حمله به ذخیره سازی سوخت هسته ای مصرف شده هستند. بنابراین، این نشانه بدی از نظر تشدید درگیری ها در اطراف نیروگاه هسته ای است. این احتمالاً خطر اصلی است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала