سخنان دروغ زلنسکی درباره ای انفجار در نیروگاه هسته ای زاپروژیا

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر 4-й энергоблок Запорожской атомной электростанции
4-й энергоблок Запорожской атомной электростанции - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
عضو شوید
رئیس جنبش عمومی زاپروژیا "ما با روسیه هستیم" گفت، که سخنان رئیس جمهور اوکراین درباره ای انفجار در نیروگاه هسته ای زاپروژیا دروغ است.
به گزارش اسپوتنیک، ولودیمیر روگوف، رئیس جنبش عمومی زاپروژیا "ما با روسیه هستیم"، سخنان ولودیمیر زلنسکی در مورد آمادگی ادعایی طرف روسی برای یورش تروریستی در نیروگاه هسته ای زاپروژیا را دروغی وحشتناک خواند.
زلنسکی روز پنجشنبه گفت: گزارشی از سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی اوکراین دریافت کرده است که بر اساس آن روسیه سناریویی برای یورش تروریستی با انتشار تشعشعات در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا آماده کرده و در حال بررسی آن است. در همان زمان، پیش از آن، روگوف به اسپوتنیک گفت، که مقامات کیف در حال تدارک یک اقدام تحریک آمیز در برابر نیروگاه هسته ای زاپروژیا هستند و برای توجیه آن، اظهاراتی در مورد ادعای استخراج یک نیروگاه هسته ای و یک حوضچه خنک کننده توسط آنها را مطرح کردند.
Фрагмент стелы при въезде на территорию Запорожской АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2023
روس اتم: کیف به گلوله باران زیرساخت های نیروگاه هسته ای زاپروژیا ادامه می دهد
روگوف گفت: "این یک تبلیغات کلاسیک در زمان جنگ بر اساس این فرمول است: هر چه دروغ هیولایی تر، زودتر باور شود. رژیم زلنسکی پیش از این از نظر دروغ ها و سناریوهای غیرواقعی که بیان می شود از خود پیشی گرفته است".
به گفته وی، چنین اظهاراتی تنها نشان می دهد که مقامات کیف در حال آماده سازی "چیزهای وحشتناک و بد در رابطه با نیروگاه هسته ای زاپروژیا هستند.
روگوف تاکید کرد: "من عملاً هیچ شکی ندارم که آنها در این راستا عمل خواهند کرد. تیمی از متصدیان غربی به وضوح در اینجا دیده می شوند تا خطرات رویارویی را افزایش دهند".
یادآوری می کنیم، که نیروگاه هسته ای زاپروژیا در ساحل سوی چپ دنیپر در نزدیکی شهر انرگودار واقع شده است. این بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا از نظر تعداد واحدها و ظرفیت نصب شده است - این نیروگاه دارای شش واحد نیرو با ظرفیت هر یک 1 گیگاوات است. در اکتبر 2022، نیروگاه هسته ای به مالکیت فدراسیون روسیه درآمد. ارتش اوکراین به طور منظم به گلوله باران انروگودار و قلمرو نیروگاه هسته ای زاپروژیا در مجاورت شهر ادامه می دهد. سرگئی شایگو، وزیر دفاع روسیه گفت، که رژیم کی یف با ادامه گلوله باران هدفمند نیروگاه هسته ای زاپروژیا به دنبال ایجاد خطر یک فاجعه هسته ای است. آژانس بین المللی انرژی هسته ای بارها ضرورت ایجاد منطقه امنیتی در اطراف نیروگاه هسته ای زاپروژیا را اعلام کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала