وزارت خارجه روسیه: دلیلی برای تمدید قرارداد غلات نمی بینیم

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае
Старт уборки зерновых культур в Краснодарском крае - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.07.2023
عضو شوید
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، که هیچ زمینه ای برای ادامه طرح دریای سیاه پس از 17 جولای وجود ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه روز سه شنبه اعلام کرد، که هیچ دلیلی برای تمدید طرح دریای سیاه که در 17 جولای منقضی می شود وجود ندارد.
وزارت امور خارجه روسیه اشاره کرده است: "رهبری سازمان ملل در مورد دو موضوع که برای آنها ناخوشایند است سکوت می کند: تضعیف بخشی از خط لوله آمونیاک تولیاتی-ادیسه/ Togliatti-Odessa و تحویل رایگان کودهای معدنی روسیه به فقیرترین کشورها. در عین حال، غرب علناً اعلام می‌کند، که در چارچوب تحریم‌های ضد روسیه، از جمله برای مواد غذایی و کود، امکان کاهش وجود ندارد".
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
وزارت خارجه روسیه: 18 جولای توافق نامه غلات به پایان می رسد
، - در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در ویب سایت این وزارت نشر شده آمده است: "در این شرایط، بدیهی است که هیچ زمینه ای برای ادامه بیشتر ابتکار دریای سیاه که در 17 جولای منقضی می شود وجود ندارد. در عین حال، طرف روسی با وجدان و مسئولیت پذیری به تعهدات خود به عنوان یک طرف توافق ادامه می دهد. تلاش های لازم را با رعایت دقیق آیین نامه انجام می دهد تا تمامی شناورهای شرکت کننده در آن بتوانند قبل از پایان مدت اعتبار، ماموریت خود را با موفقیت انجام دهند و دریای سیاه را ترک کنند".
وزارت امور خارجه روسیه افزود: تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل برای 3 سال طراحی شده است و نیازی به تصمیم گیری خاصی برای تمدید ندارد.
همانطور که در این بخش اشاره شد، "ابتکار دریای سیاه"، که هدف آن ارائه کمک به کشورهای نیازمند بود، به صادرات صرفا تجاری غذای اوکراینی به کشورهای "خوش تغذیه" تبدیل شده است و وضعیت عادی سازی عرضه مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه به بازارهای جهانی، که توسط تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل ارائه شده است، همچنان رو به کاهش است.
اتحادیه اروپا از جولای 2022، علاوه بر محدودیت‌های فراسرزمینی در حال گسترش ایالات متحده و بریتانیا، که صادرات محصولات کشاورزی روسیه را مسدود کرده است، پنج بسته جدید تحریم‌های ضد روسیه را معرفی کرده است. راه حلی که می تواند این موانع را از بین ببرد، اتصال مجدد "روس سیلخوزبانک/ Rosselkhozbank" به سوئیفت است؛ قطعات یدکی ماشین آلات کشاورزی؛ احیای خط لوله آمونیاک "تولیاتی-ادیسه/ Togliatti-Odessa"؛ لجستیک حمل و نقل و بیمه؛ "انجماد کردن" دارایی ها - سه مورد اول به وضوح حذف شده اند. این وزارتخانه اعلام کرد، که از دستور کار خارج شده است و در دو مورد باقی مانده هیچ پیشرفتی وجود ندارد.
یادآوری می کنیم، که ابتکار دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل امضا شد، شامل صادرات غلات و غذای اوکراینی و همچنین کودهای کیمیایی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله ادیسه است. ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت سه سال طراحی شده است - رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه را فراهم می کند، از جمله وظایف اصلی، اتصال مجدد Rosselkhozbank به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی بود. و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک Togliatti-Odessa و تعدادی اقدامات دیگر. مسکو خاطرنشان کرد که این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала