وزارت خارجه روسیه: 18 جولای توافق نامه غلات به پایان می رسد

© Sputnik / Vitaliy BelousovЗдание Министерства иностранных дел РФ в Москве
Здание Министерства иностранных дел РФ в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که زمان توافق نامه غلات در 18 جولای به پایان می رسد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: فدراسیون روسیه در تلاش است تا 18 جولای آخرین روز توافق غلات باشد.
Президент РФ Владимир Путин на встрече с ветеранами Великой Отечественной войны, жителями блокадного Ленинграда и представителями общественных патриотических объединений - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2023
پوتین به روسیه اجازه داد از توافق غلات بیرون شود
ورشینین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال دور جدیدی از رایزنی ها با سازمان ملل درباره ای توافق غلات گفت: ما آنها را رد نمی کنیم.
ورشینین گفت: "ما همچنان به تماس‌های کاری خود ادامه می‌دهیم. اما آنچه را که گفتیم انجام خواهیم داد. یعنی تلاش می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که 18 جولای زمان تکمیل آن توافق‌هایی است که اجرا نمی‌شوند".
یادآوری می کنیم، که ابتکار غلات دریای سیاه، که در 22 جولای 2022 توسط نمایندگان روسیه، ترکیه، اوکراین و سازمان ملل متحد امضا شد، شامل صادرات غلات، مواد غذایی و کود اوکراینی از طریق دریای سیاه از سه بندر از جمله اودسا است. هماهنگی تردد کشتی ها توسط مرکز هماهنگی مشترک در استانبول انجام می شود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه سپتامبر اشاره کرد، که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و نه به کشورهای نیازمند افریقا. از 18 مارچ 2023، روسیه قرارداد را برای 60 روز تمدید کرد - تا 18 می، اوکراین اصرار دارد که این قرارداد برای 120 روز تمدید شده است.
ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه بسته است. بخش دوم - تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که برای سه سال طراحی شده است - رفع بسته شدن صادرات مواد غذایی و کودهای کیمیایی روسیه، اتصال دوباره ای روس سیلخوزبانک به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک توگلیاتی-ادیسه و تعدادی اقدامات دیگر. همانطور که در مسکو اشاره شد، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала