پنس نخستین نفر از نامزدان ریاست جمهوری امریکا است که به کیف سفر کرد

CC BY 2.0 / Michael Vadon / Vice President Mike Pence at CPAC 2017Вице-президент США Майк Пенс
Вице-президент США Майк Пенс - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
یکی از نامزدان ریاست جمهوری امریکا امروز به کیف سفر و با رئیس جمهور اوکراین دیدار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، مایک پنس معاون رئیس‌جمهور پیشین و نامزد ریاست‌جمهوری امریکا روز پنجشنبه در سفری خصوصی به کیف با ولودیمیر زلنسکی دیدار کرد.
به گزارش این کانال، بدین ترتیب، پنس نخستین نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال 2024 شد، که از زمان اعلام آغاز کارزار انتخاباتی اش به کی یف سفر کرد.
دست رد پنس به سینه ترامپ: قدرت مخالفت با آراى مردم را ندارم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2021
دست رد پنس به سینه ترامپ: قدرت مخالفت با آراى مردم را ندارم
پنس گفت: "من معتقدم که امریکا رهبر جهان آزاد است. با این حال، آمدن به اینجا صرفاً به عنوان یک فرد. تنها عزم من را برای انجام وظیفه خود و ادامه درخواست برای حمایت ایالات متحده از دوستان و متحدان اوکراینی ما تقویت می کند".
بر اساس مطالب NBC News، پنس در طول روز از چندین شهر مجاور کیف از جمله بوچا بازدید کرد و همچنین با ولادیمیر زلنسکی در پایتخت اوکراین دیدار کرد. جزئیات بحث آنها فاش نشده است.
معاون پیشین رئیس جمهور امریکا در گذشته بارها از عملیات ویژه روسیه در اوکراین انتقاد کرده و حتی ابراز عقیده کرده است که در صورت پیروزی بر کی یف، مسکو از مرز یکی از کشورهای ناتو عبور می کند و در نتیجه ارتش امریکا را مجبور می کند. تا برای متحدانش بجنگد.
یادآوری می کنیم، که روسیه در 24 فیبروری 2022 عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین در برابر غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند. به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح فقط به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده اند - آنها پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. به گفته فرمانده بزرگ کل قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала