کشته شدن بیش از 1000 غیرنظامی در دو سال گذشته در افغانستان

© JAK اعتراضات ولایت غور به خشونت کشیده شد
 اعتراضات ولایت غور به خشونت کشیده شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
یوناما اعلام کرد که در دو سال گذشته بیش از هزار غیرنظامی بر اثر خشونت ها در افغانستان کشته شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد که از ماه اگیست 2021 تا 2023، 1950 غیرنظامی بر اثر خشونت در این کشور کشته شده اند.
این سازمان در گزارشی روز سه شنبه 27 جون اعلام کرد که 700 نفر بر اثر حملات انتحاری در اماکن عمومی مانند مساجد، مراکز آموزشی و شهرها و انفجار مین در اماکن عمومی کشته شده اند.
بر اساس گزارش یوناما، ۲۶۷۹ نفر در این حملات زخمی شده اند که نشان دهنده چالش های امنیتی در دو سال گذشته است.
در این گزارش همچنین آمده است که با وجود کاهش جنگ در افغانستان، چالش‌های امنیتی به‌ویژه در افغانستان تحت حاکمیت طالبان از سوی داعش همچنان پابرجاست.
به گزارش یوناما، در این مدت بیش از 1700 نفر در حملات داعش کشته یا زخمی شده اند.
در این گزارش آمده است: ارقام یوناما نه تنها تداوم تلفات غیرنظامیان در اثر حملات مشابه را نشان می‌دهد، بلکه حاکی از افزایش حملات انتحاری مرگبار از 15 اگیست 2021 با تعداد تلفات غیرنظامیان است.
کار ساخت راه آهن آقینه- اندخوی 85 درصد تکمیل شده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
اداره راه آهن: با احداث راه آهن افغان ترانس، افغانستان به نقطه اتصال منطقوی مبدل میشود
با وجود ادعای طالبان مبنی بر شکست گروه داعش در افغانستان، گزارش یوناما نشان می دهد که این گروه همچنان یک تهدید جدی برای افغانستان است.
وزارت امور خارجه طالبان در واکنش به گزارش سازمان ملل اعلام کرد که افغانستان از هر زمان دیگری امن تر است.
در بیانیه وزارت امور خارجه این گروه آمده است: امارت اسلامی خود را موظف به اتخاذ تدابیر به موقع برای تامین امنیت شهروندان و از بین بردن پناهگاه های امن تروریست ها می داند.
در این گزارش از تلفات طالبان مسلح چیزی گفته نشده است. همزمان با استقرار مجدد طالبان در کشور، شاخه خراسان داعش با چندین حمله انتحاری مرگبار و ماین گذاری تلفات سنگینی به جنگجویان این گروه و مقامات محلی وارد کرده است.
در آخرین رویداد، در پی حمله داعش به معاون والی بدخشان و مراسم فاتحه وی در شهر فیض آباد، دست کم 23 تن به شمول برخی از فرماندهان ارشد این گروه کشته شدند و 57 تن دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала