مک‌کال به بلینکن: فایل‌ گمشده ای "بررسی پس از اقدام" افغانستان را تهیه کنید

© AP Photo / Carolyn KasterПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نامه ای از وزیر امور خارجه این کشور خواست تا مدرک کلیدی درباره ای بیرون شدن از افغانستان را تهیه کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا، در نامه‌ای به انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا تأکید کرده است، که وزارت امور خارجه باید تا روز جمعه، ۱۴جولای از یک درخواست سند کلیدی دریافت نشده در بررسی‌های کمیته درباره بیرون شدن از افغانستان را تهیه کند، در غیر آن با احضاریه روبرو خواهد شد.
در حالی که این وزارت دو مورد از سه مورد درخواست شده توسط مک کال را در ۸ جون تهیه کرده است، اما با وجود هشدار مک کال مبنی بر اینکه ادامه عدم انطباق منجر به آغاز به کار می‌شود، بارها در تهیه پرونده‌های بررسی پس از اقدام افغانستان (یا ای ای آر) در موعد مقرر کمیته ناکام مانده است.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
دسترسی مک کال به "گفت و گوی محرم" درباره ای بیرون شدن امریکا از افغانستان
در بخشی از این نامه آمده است: "من در ۸ و ۲۰ جون ۲۰۲۳ به شما نوشتم که وزارت امور خارجه نتوانسته اسناد و اطلاعات درخواستی را در رابطه با خروج آشفته دولت بایدن از افغانستان ارائه کند. من در این نامه‌ها هشدار دادم که آماده صدور احضاریه برای اجبار به تولید سه مورد با اولویت خاص هستم. در حالی که من از وزارت برای تهیه دو مورد از این سه مورد تشکر می‌کنم، اما همچنان در ارائه پرونده‌های بررسی پس از اقدام افغانستان (AAR) به کمیته کوتاهی می‌کند، یک درخواست طولانی‌مدت که به جنوری ۲۰۲۳ بازمی‌گردد. اگر وزارت ای ای آر را تا ۱۴ جولای تهیه نکند، من آماده هستم تا با احضاریه اقدام کنم".
بخش دیگر این نامه تاکید شده است:
"کمیته همچنین ای ای آر وزارت را به عنوان یکی از سه مورد خاص و اولویت دار که به راحتی قابل شناسایی است که حداکثر باید در فبروری تهیه می شد شناسایی کرده است. وزارت از این مهلت پیروی نکرد و باعث شد کمیته هشدار دهد که در صورت عدم تداوم تولید این موارد اولویت دار، احضاریه ای در پیش خواهد بود".
در این نامه آقای مک کال از چهار نامه که در ماه مارچ و اپریل به وزارت خارجه امریکا فرستاده نیز یادآوری کرده است.
"ای ای آر" به مجموعه‌ای از اسناد با عنوان "پرونده‌های AAR افغانستان" اشاره می‌کند و آن را به‌عنوان "مجموعه‌ای الکترونیکی و کاغذی از تمام مطالبی که تیم بازبینی برای تهیه گزارش خود به آنها مراجعه کرده و استناد کرده است" توصیف می‌کند.
این مکالمه در میانه ای ماه جولای ۲۰۲۱ میلادی به بلینکن فرستاده شد و هشدار داد، که باید اقدامات سریعی توسط این وزارت انجام شود – مانند رسیدگی سریع و تخلیه شهروندان افغانستان که به ایالات متحده از افغانستان کمک کرده‌اند – زیرا آنها معتقد بودند که وضعیت در کشور می‌تواند به سرعت بدتر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала