دسترسی مک کال به "گفت و گوی محرم" درباره ای بیرون شدن امریکا از افغانستان

© AP Photo / Carolyn KasterПредседатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол во время слушаний в Комитете Палаты, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
دو عضو ارشد مجلس نمایندگان امریکا توانستند به "گفت و گوی محرم" درباره ای بیرون شدن از افغانستان دسترسی پیدا کنند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، مایکل مک کال، رئیس کمیته پیوندهای خارجی مجلس نمایندگان امریکا در نهایت توانست روز سه‌شنبه "مکالمه محرمانه" را که از سوی دیپلماتان امریکایی مستقر در سفارت امریکا در کابل پیش از بیرون نیروهای امریکایی در اگوست ۲۰۲۱ میلادی ارسال شده بود را مشاهده کند.
مک کال همچنان باید با وزیر امور خارجه امریکا درباره اطلاعات موجود در کابل پس از آن گفت و گو کند.
او در بیانیه‌ای پس از خواندن "کابل کانال"، نام مکالمه‌ای که در جولای ۲۰۲۱ دریاره بیرون شدن از افغانستان رخ داد، از بلینکن از بهر اجازه دادن به او و عضو رتبه‌بندی گرگوری میکس برای مشاهده این مکالمه سپاسگزاری کرد؛ اما گفت که همه اعضای کمیته باید دسترسی یکسان داشته باشند.
Председатель комитета Палаты представителей по иностранным делам, республиканец Майкл Маккол беседует с журналистами в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
مک‌کال: خودداری بلینکن از ارائه مدرک ها درباره ای بیرون شدن از افغانستان توهین به کنگره است
آقای مک کال در این باره گفت: "اگرچه نمی‌توانم درباره اطلاعات محرم در این مکالمه بحث کنم، اما می‌توانم بگویم مخالفان (بیرون شدن از افغانستان) درست می‌گفتند و دولت باید گوش می‌داد".
او افزود: "من با میکس عضو ارشد کمیته و همکاران جمهوری‌خواه و دموکرات‌ام در کمیته گفتگو می‌کنم تا در صورتی که وزارت امور خارجه به ممانعت از دیدن این تلگراف به عنوان درخواست احضاریه توسط وزارت امور خارجه ادامه دهد، درباره اقدامات بعدی خود صحبت می‌کنم".
مشاهده این مکالمه پس از ماه‌ها درخواست و هشدار مک کال مبنی بر اینکه بلینکن را به دلیل ناتوانی در تحویل این اسناد پس از احضاریه کمیته در ماه مارچ به تحقیر کانگرس متهم می‎سازد، انجام شد.
یادآوری می کنیم، که وزارت امور خارجه امریکا هفته گذشته به مک کال اطلاع داد که او و میکس می‌توانند این مکالمه را در وزارت خارجه مشاهده کنند.
این گفت و گو در میانه ای جولای ۲۰۲۱ میلادی به بلینکن فرستاده شد و هشدار داد که باید اقدامات سریعی توسط این وزارت انجام شود – مانند رسیدگی سریع و تخلیه شهروندان افغانستان که به ایالات متحده از افغانستان کمک کرده‌اند – زیرا آنها معتقد بودند که وضعیت در کشور می‌تواند به سرعت بدتر شود.
وزیر امور خارجه امریکا و زلمی خلیلزاد بنیانگذاران بیرون شدن نیروهای امریکایی از افغانستان و تسلیم نمودن دولت افغانستان به گروه طالبان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала