اردوغان: غربی‌های گستاخ را یاد می‌دهیم توهین به مسلمانان آزادی اندیشه نیست

© AFP 2023 / Adem Altanاعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است
اعلام نتایج نخستین انتخابات ترکیه/ اردوغان پیشتاز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.06.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهور ترکیه اهانت پسین به قرآن کریم در سویدن را نکوهش و از دولت این کشور برای دادن مجوز چنین اقداماتی به شدت انتقاد کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه، پنجشنبه (۲۹ جون) به شدت از سویدن برای دادن مجوز هتک حرمت قرآن کریم انتقاد کرد.
اردوغان در اظهاراتی تلویزیونی گفت: "بالاخره به غربی‌های گستاخ یاد خواهیم داد که اهانت به مسلمانان، آزادی اندیشه نیست". وی افزود او این اقدام را به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کند.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
واکنش تند پوتین به سوزاندن قرآن در سویدن: بی احترامی به قرآن در روسیه جرم است
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: انقره در برابر اقدامات تحریک‌آمیز و تهدیدها سر فرود نخواهد آورد. او افزود: تا زمانی که مبارزه مصمم با سازمان‌های تروریستی و دشمنان اسلام صورت نگیرد، ترکیه واکنش خود را به شدیدترین شکل نشان خواهد داد.
یادآوری می کنیم، که چهارشنبه (۲۸ جون) "سالوان مونیکا" ۳۷ ساله تحت حفاظت پولیس سویدن یک نسخه از کتاب آسمانی مسلمانان را مقابل مسجد اصلی استکهلم به آتش کشید. پیش‌تر، اقدام مشابه در مقابل سفارت ترکیه در سویدن در ماه جنوری، هفته‌ها اعتراضات مسلمانان، تحریم کالاهای سویدنی و تداوم مخالفت ترکیه با عضویت سویدن در ناتو را در پی داشت.
اقدام توهین‌آمیز پسین در سویدن، واکنش های زیادی را با خود داشته است. ولادیمیر پوتین دیروز در دیدارش از مسجدی دربنت داغستان گفت، که بر خلاف برخی کشورها در روسیه توهین به قرآن جرم شمرده می شود و مجازات دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала