زاخارووا به بیانیه امریکا درباره ای استرداد پریگوژین پاسخ داد

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.06.2023
عضو شوید
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه درباره ای بیانیه امریکا در مورد استراداد بنیانگذار واگنر گفت: روسیه شهروندان خود را استرداد نمی کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، در واکنش به گزارش ها مبنی بر قصد امریکا برای استرداد ایفگنی پریگوژین گفت، که هیچ شهروند فدراسیون روسیه مشمول استرداد به کشور دیگری نیست.
زاخارووا روز چهارشنبه در یک نشست توجیهی گفت: "درباره ای جنبه حقوقی استرداد به طور کلی. می توانم بگویم که هیچ شهروند روسیه مشمول استرداد به کشور دیگری نیست و این حق را دارد که روی کمک روسیه برای محافظت از او در برابر تلاش های غیرقانونی برای ایجاد مسئولیت کیفری در خارج حساب کند".
Бойцы и бронетехника ЧВК Вагнер на улице Ростова-на-Дону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
پوتین: "واگنر" به طور کامل توسط دولت تجهیز شده است
پیش از این متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته بود، که اگر پریگوژین به کشوری برسد که توافق استرداد با آن وجود دارد، ایالات متحده به دنبال استرداد او خواهد بود، اما بلاروس در مورد آنها اعمال نمی شود.
یادآوری می کنیم، که در شب 24 جون، نیروهای واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی در روستوف-نا-دانو را تصرف کردند. این امر پس از سخنان ایفگنی پریگوژین مبنی بر اینکه نیروهای مسلح روسیه گفته می شود، یورش موشکی به اردوگاه های واگنر انجام داده اند، اتفاق افتاد، اگرچه این امراز سوی وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه رد شد.
شورش مسلحانه به لطف گفت و گوهای دشوار، که از سوی الکساندر لوکاشنکو رهبر بلاروس در توافق با ولادیمیر پوتین، در جریان روز 24 جون رهبری می شد، متوقف شد. در نتیجه: پریگوژین موافقت کرد، که به بلاروس برود، برخی از مبارزانی که در شورش شرکت نکرده بودند، پیشنهاد کردند با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند. بقیه "واگنری ها" از سوی کسی تعقیب نخواهند شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала