پوتین: "واگنر" به طور کامل توسط دولت تجهیز شده است

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы и бронетехника ЧВК "Вагнер" на улице Ростова-на-Дону
Бойцы и бронетехника ЧВК Вагнер на улице Ростова-на-Дону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
عضو شوید
پوتین گفت که در جریان یک سال دولت به "واگنر" بیش از 86 میلیارد روبل پرداخت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشستی با پرسنل نظامی وزارت دفاع گفت که تجهیزات گروه واگنر به طور کامل توسط دولت تهیه و تامین شده است.
از می 2022 تا می 2023، مقامات بیش از 86 میلیارد روبل به این شرکت نظامی خصوصی پرداخت کردند. رهبر روسیه تصریح کرد: در عین حال، مالک شرکت کنکورد از طریق Voentorgدر یک سال 80 میلیارد روبل از دولت درآمد کسب کرده است.

تلاش برای شورش مسلحانه

در 23 جون، نیروهای واگنر مقر منطقه نظامی جنوبی در روستوف-آن-دون را تصرف کردند. این اتفاق در حالی رخ داد که یوگنی پریگوژین گفته بود ارتش حملات موشکی و بمب‌گذاری‌ای را به اردوگاه‌های عقب یک شرکت نظامی خصوصی انجام داده است. سخنان او توسط وزارت دفاع و سرویس امنیت فدرال رد شد. اداره تحقیقات FSB یک پرونده جنایی علیه پریگوژین به دلیل سازماندهی یک شورش مسلحانه باز کرد.
ولادیمیر پوتین اقدامات شورشیان را یک ماجراجویی جنایتکارانه، خنجر زدن به پشت کل کشور و یک خیانت خواند که منجر به جاه طلبی های گزاف و منافع شخصی شد.
Президент РФ Владимир Путин во время обращения к гражданам России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
قدم بعدی پوتین در اوکراین چه خواهد بود؟
همانطور که بعداً مشخص شد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، با توافق با پوتین، روز شنبه با پریگوژین مذاکره کرد و با او برای توقف پیشروی ستون های واگنر در سراسر روسیه و اقدامات بیشتر برای کاهش تنش موافقت کرد.
پسکوف تصریح کرد که پریگوژین می تواند به بلاروس برود. در آستانه پوتین تأیید کرد که جنگنده های PMC"واگنر" می توانند با وزارت دفاع قرارداد امضا کنند، به خانه بازگردند یا به بلاروس بروند. امروز مشخص شد که FSBپرونده جنایی را بسته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала