لوکاشنکا دستور داد تا ارتش بلاروس در حالت آماده باش کامل قرار بگیرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Учения ОДКБ в Таджикистане
Учения ОДКБ в Таджикистане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
عضو شوید
لوکاشنکا، در جریان رویدادهای روسیه، دستور داد ارتش را به آمادگی کامل جنگی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی "Pul Pervogo" از سخنرانی این سیاستمدار در مراسم اهدای رتبه جنرال ها در مینسک گزارش می دهد، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس، در جریان تلاش برای شورش مسلحانه در روسیه، دستور رساندن ارتش به آمادگی کامل نظامی را صادر کرد.
لوکاشنکو گفت: "من همه دستورها را دادم تا ارتش را در حالت آماده باش قرار دهیم."
این سیاستمدار خاطرنشان کرد که تماشای وقایع رخ داده در جنوب روسیه "برای او دردناک بود".
رئیس دولت بلاروس گفت: "بسیاری از شهروندان ما آنها را به دل گرفتند. زیرا سرزمین پدری یکی است. و سرزمین پدری ما از برست تا ولادی وستوک، سرزمین، آزادی و مردم ما است که در اینجا زندگی می کنند. تاریخ به یاد می آورد: بلاروس ها می دانند چگونه از سرزمین خود دفاع کنند. ما از هر چالشی قوی تر بودیم و خواهیم بود."
به گفته وی، " انقلاب رنگی وجود نخواهد داشت، اگر در کشور دلایلی برای این امر وجود نداشته باشد."
Президент Белоруссии Александр Лукашенко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
لوکاشنکو رضایت پریگوژین را برای توقف حرکت شعبه نظامیان "واگنر" اعلام کرد
در شب 24 جون، در روستوف-نا-دانو، جنگنده های Wagner PMC مقر منطقه نظامی جنوبی را به تصرف خود درآوردند. این اتفاق در ارتباط با اظهارات یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری نیروهای مسلح روسیه به اردوگاه های واگنر رخ داد که توسط وزارت دفاع و FSB رد شد.
ولادیمیر پوتین اقدامات واگنری ها را یک ماجراجویی جنایتکارانه خواند و آنها در اقدامات پریگوژین زمینه تشکیل پرونده جنایی در مورد سازماندهی یک شورش مسلحانه را دیدند. در مسکو، منطقه مسکو و منطقه ورونژ - مناطق در امتداد مسیر پیشنهادی ستون های تجهیزات نظامی - یک رژیم عملیات ضد تروریستی معرفی شد. شهرداری نیز دوشنبه را روز غیرکاری اعلام کرد.
بعداً سرویس مطبوعاتی رئیس جمهور بلاروس گزارش داد که الکساندر لوکاشنکو با رئیس این شرکت خصوصی نظامی مذاکره کرده و او پیشنهاد وی را برای توقف حرکت واگنر از طریق روسیه پذیرفته است.
Президент Белоруссии Александр Лукашенко и президент РФ Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
پوتین و لوکاشنکو درباره نتایج مذاکرات با پریگوژین گفتگو کردند
یک روز قبل، درخواست ولادیمیر پوتین منتشر شد که در آن پیشنهاد شده بود که جنگنده های واگنر با وزارت دفاع روسیه قرارداد ببندند، به اقوام و دوستان خود بازگردند یا "به بلاروس بروند".
سرویس امنیت فدرال FSB پرونده شورش مسلحانه را متوقف کرد، زیرا "شرکت کنندگان اقدامات مستقیماً با هدف ارتکاب جنایت را متوقف کردند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала