پوتین و لوکاشنکو درباره نتایج مذاکرات با پریگوژین گفتگو کردند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Белоруссии Александр Лукашенко и президент РФ Владимир Путин на встрече в Кремле
Президент Белоруссии Александр Лукашенко и президент РФ Владимир Путин на встрече в Кремле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
عضو شوید
پوتین و لوکاشنکو در مورد نتایج مذاکرات با رئیس شرکت نظامی واگنر گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کانال تلگرامی نزدیک به سرویس مطبوعاتی رهبر بلاروس اعلام کرد که رؤسای جمهور روسیه و بلاروس ولادیمیر پوتین و الکساندر لوکاشنکو برای دومین بار ساعت 9 شب شنبه تلفونی صحبت کردند، رئیس جمهور فدراسیون روسیه از همتای بلاروس خود به دلیل نتیجه مذاکرات با یوگنی پریگوژین، اظهار سپاسگذاری کرد.
سرویس مطبوعاتی الکساندر لوکاشنکو، "امروز ساعت 9 شب، روسای جمهور بلاروس و روسیه دوباره تلفونی صحبت کردند. رئیس جمهور بلاروس جزئیات مذاکرات را با رهبری شعبه نظامیان واگنر به اطلاع رئیس جمهور روسیه رساند.
رئیس جمهور روسیه از همتای بلاروسی خود برای کارهای انجام شده حمایت و سپاس گزاری کرد.
Сотрудники полиции и Росгвардии на улице Ростова-на-Дону - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.06.2023
پریگوژین: گروه واگنر به کندک‌های جنگی خود برمی‌گردند + ویدیو
پیش از این بخش رسانه الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اعلام کرده بود که رئیس جمهور بلاروس با هماهنگی با ولادیمیر پوتین، طی روز تماس هایی را با پریگوژین برقرار کرده که در نتیجه آن رئیس گروه واگنر با توقف حرکت نیروهای این گروه در خاک روسیه و اقدام های آتی برای رفع تنش ها موافقت کرده است. در بیانیه این نهاد تاکید شده است: "روی میز گزینه ای سودمند و قابل پذیرش برای حل وضعیت با ضمانت های امنیتی برای چنگجویان گروه "واگنر" قرار دارد.
پس از آن یوگنی پریگوژین از بازگشت ستون های نظامی این گروه به اردوگاه های خود خبر داد.
شب گذشته، مرکز روابط عمومی سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش داد که تمام اطلاعات منتشر شده در شبکه های اجتماعی از طرف یوگنی پریگوژین در مورد حملات موشکی و بمب گذاری شده توسط وزارت دفاع روسیه به " شرکت نظامی خصوصی واگنر " خلاف واقع است و یک تحریک اطلاعاتی است. وزارت دفاع نیز این مطلب را تایید کردند. پریگوژین اظهار داشت که کاروان واگنر به سمت روستوف نا دونو در حال حرکت است. بخش تحقیقات سرویس امنیت فدرال روسیه یک پرونده جنایی علیه پریگوژین بر اساس ماده 279 قانون جنایی فدراسیون روسیه (سازماندهی شورش مسلحانه) باز کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در خطاب به مردم روسیه گفت که همه کسانی که در تلاش برای شورش هستند مجازات اجتناب‌ناپذیری خواهند داشت و در برابر قانون و مردم پاسخ خواهند داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала