جبهه مقاومت: امروز همه کشورها می دانند، طالبان همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر سی سال پیش هستند

© National Resistance Front of Afghanistanکشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت 
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
عضو شوید
جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیام شاد بادش به مناسبت عید سعید قربان نوشته است، که گزارش‌های بیشمار نهادهای بین المللی در دو سال پسین از افغانستان زیر حاکمیت طالبان حامل این پیام روشن است که گروه طالبان نه تنها بهتر نشده اند بلکه بدتر و خشن تر نیز شده اند.
به گزارش اسپوتنیک، جبهه مقاومت ملی افغانستان در پیامی به مناسبت عید سعید قربان ضمن شاد باد به شهروندان افغانستان، گروه طالبان را گروه خشن و بدوی خطاب کرده است.
جبهه مقاومت نوشته است: "به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان ۶ سرطان ۱۴۰۲ خورشیدی فرا رسیدن ایام خجسته و متبرک عرفات و عید سعید اضحی را به تمام مسلمانان جهان و مردم مومن و متدین افغانستان اعم از خواهران و برادران ، به ویژه فامیل های شهدا و آن‌عده کثیر از هموطنان مظلوم ما که حرف ما به جامعه جهانی نیز واضح بوده است. متأسفانه به دلایلی کشورهای منطقه و جامعه جهانی، به باوری نادرست رسیده بودند که گویا طالبان اصلاح شده اند، و بر این مبنا واگذاری قدرت به طالبان تسهیل شد، امری که متأسفانه مصایب زیادی برای مردم ما رقم زد و دست آوردهای دو دهه‌ی اخیر دوره‌ی جمهوریت را که به قیمت خون صدهاهزار نیروی امنیتی افغانستان و هزاران نیروی بین المللی بدست آمده بود، از بین برد".
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.06.2023
جبهه مقاومت: گروه طالبان با گسترش نفاق قومی در مسیر سرنگونی قرار دارد
این جبه درباره گروه طالبان نوشته است: "امروزه به هیچ کشوری پوشیده نمانده که طالبان همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر سی سال پیش هستند، گزارش‌های متعدد نهادهای بین المللی در دو سال اخیر از افغانستان تحت حاکمیت طالبان حامل این پیام واضح است که طالبان نه تنها بهتر نشده اند بلکه بدتر و خشن تر نیز شده اند و تمامی قوانین و اخلاقیات ملی و بین المللی را نقض کرده و ارزش‌های حقوق‌بشری را به سخره گرفته و بانوان به عنوان نیم پیکر جامعه را در خانه‌های شان زندانی و از حق تحصیل و کار و همه حقوق و آزادی‌های اجتماعی و مدنی شان محروم کرده اند. بنابراین، خواست ما از جامعه جهانی نیز این است که همان‌گونه که مشروعیت بین المللی را از این گروه تروریستی دریغ کرده اند، اقدامات بیشتر، جدی‌تر و عملی‌تری در زمینه پایان بخشیدن به حاکمیت ضد بشری این گروه روی دست گرفته و با حمایت از نیروهای مردمی، عدالت خواه و فعالان جامعه‌ی مدنی و زنان و جوانان افغانستان رسالت انسانی و اخلاقی خود را در قبال مردمی که اضافه از دو دهه در خط اول مبارزه با تروریزم منطقه‌یی و جهانی رزمیده و هزاران تن از بهترین جوانان و قهرمانان به شمول رهبر جهاد و شهید صلح و قهرمان ملی خویش را از دست داده اند، ادا نمایند".
در ادامه این پیام آمده است: " از مردم پاکستان نیز می‌خواهیم که با درک شرایط حساس تاریخی منطقه، دولت تروریست‌پرور خود را زیر فشار قرار دهند تا از اقدامات مشترک و همآهنگ با اداره خود خوانده‌ی تروریستی افغانستان و گروه تروریستی طالبان پاکستان که با هدف صدور تروریزم به منطقه صورت می‌گیرد، خوددار ورزید. انتقال طالبان پاکستان به شمال و غرب افغانستان یک توطیه کلان تروریستی-استخباراتی است که امنیت کل منطقه را با مخاطرات جدی مواجه می‌سازد و آتشی را بر می‌افروزد که مردم پاکستان نیز از آن مصئون نخواهند ماند. ملت‌های منطقه‌ی ما با این همه مشترکات دیرینه دینی، فرهنگی و قومی نباید اجازه دهند که حلقات خاصی با استفاده از امکانات دولتی گروه‌های تروریستی را مورد حمایت قرار دهند. زیرا پیامد پر خطر این گونه سیاست‌ها متوجه همه‌ی ملت‌های منطقه است و صلح و ثبات و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز تمام مردمان ما را به شدت خدشه‌دار می‌سازد و فرصت‌های پیشرفت و سازندگی را از همه می‌گیرد".
در پایان این جبهه بر متوازن بودن سیاست این جبهه تاکید کرده و نوشته است: "جبهه مقاومت ملی بر مبنای سیاست خارجی متوازن و متعادل با همه همسایه‌ها پای بند و متعهد است‌، از کشور پاکستان نیز انتظار داریم که بالمقابل سیاست خارجی‌‌ایکه متضمن روابط حسن هم‌جواری میان دو کشور باشد را رعایت و احترام نماید. هموطنان شرافتمند! جبهه‌ی مقاومت ملی، همان‌گونه که در آغاز مبارزه خویش گفته بود، به مبارزه‌ی بر حق خویش برای پایان حاکمیت ظالمانه و استبدادی طالبان ادامه می‌دهد و خود را به سازماندهی و بسیج طیف‌های مختلف جامعه و اتحاد و همکاری با تمام نیروهای سیاسی از همه اقوام و مذاهب و جریان های سیاسی و فکری متعهد می‌داند و باورمند است که به توفیق خدا و حمایت مردم این مبارزه برحق پیروز خواهد شد و این روزهای ظلمانی به پایان خواهند رسید. این عزم ماست و وعده خدا هم همین است که ظلم و استکبار بقا ندارد! حمایت بیدارانه مردم، مسیر مبارزه علیه ظلم و استبداد را کوتاه می‌سازد".
یادآوری می کنیم، که جبهه مقاومت تنها جبهه ای است که بیشترین درگیری را در برابر گروه طالبان در چند ولایت به راه انداخته است و تاکنون بیش از صدها جنگجوی گروه طالبان را کشته و بیش از 300 نیروی خود را از دست داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала