جامعه روشن‌فکران دینی: جهان حاکمیت گروه طالبان را به رسمیت نشناسد

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
عضو شوید
جامعه روشن‌فکران دینی به مناسبت فرارسیدن عید سعید قربان از جامعه جهانی خواسته است تا حاکمیت گروه طالبان را به هیچ صورتی به رسمیت نشناخته و از همکنشی با این گروه خودداری کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، جامعه روشن‌فکران دینی روز سه‌شنبه ۶ سرطان، گفته است، که عید قربان در حالی فرا می‌رسد که "فقر اقتصادی، تعصب قومی، استبداد سیاسی، افراطی‌گرایی دینی، وابسته‌گی استخباراتی و کشتارهای بدون محاکمه" گلوی جامعه نیمه‌جان افغانستان را هرچه بیشتر می‌فشارد.
کشته شدن بیش از 300 جنگجوی طالبان در درگیری با جبهه مقاومت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.06.2023
جبهه مقاومت: امروز همه کشورها می دانند، طالبان همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر سی سال پیش هستند
آنان گفته‌اند: "امروز ملیشه‌های نهادهای امنیتی منطقه و فرامنطقه آمده‌اند تا زشت‌ترین آپارتاید قومی را در حق فرزندان مظلوم سرزمین پاک ما‌ اعمال نموده و با کمال بی‌حیایی به آن افتخار هم ورزند".
پیش از این، جبهه مقاومت ملی نیز در پیامی به مناسبت فرارسیدن عید قربان از نخبه‌گان سیاسی و فرهنگی همه اقوام به‌خصوص پشتون‌های کشور خواسته است که به طالبان اجازه ندهند تا برای "دوام وحشت و ادامه مظالم‌شان" از نام قوم سوءاستفاده کرده و "تخم تلخ و زهراگین اختلافات قومی" را نسل در نسل کشور زرع کنند.
به گفته جبهه مقاومت، باور جامعه جهانی در پیوند به تغییر طالبان نادرست ثابت شده و به هیچ کشوری پوشیده نمانده است که طالبان "همان گروه خشن و بدوی و ویرانگر" ۳۰ سال قبل هستند.
این جبهه از جهان خواسته است که اقدام‌های جدی را در زمینه پایان بخشیدن به "حاکمیت ضدبشری طالبان" ادا کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала