ّگروه ویژه اقدام مالی تعلیق عضویت روسیه در این سازمان را تمدید کرد

© Photo / FATFЗаседание ФАТФ
Заседание ФАТФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) که یک نهاد جهانی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم است تعلیق عضویت روسیه در این سازمان را تمدید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، گروه ویژه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) اعلام کرد که تعلیق عضویت روسیه را تمدید می کند و از ثبت آن در لیست سیاه و خاکستری خودداری می کند.
در این سند آمده است: "روسیه نه در لیست خاکستری و نه در لیست سیاه کشورهای غیرقابل اعتماد مالی قرار نخواهد گرفت."
این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، پس از جلسه عمومی که روز جمعه به پایان رسید، تصمیم گرفت روسیه را در لیست مجازات ها قرار ندهد.
در عین حال، FATF تصمیم گرفت تا تعلیق عضویت روسیه در این سازمان را در پس زمینه درگیری های جاری در اوکراین حفظ کند.
گروه ویژه اقدام مالی (FATF) یک سازمان بین دولت ها است که سیاست‌ها و استانداردهای مبارزه با جرایم مالی را طراحی و ترویج می‌کند. توصیه های ایجاد شده توسط گروه ویژه اقدام مالی (FATF)، پولشویی، تامین مالی تروریسم و ​​سایر تهدیدات سیستم مالی جهانی را هدف قرار می دهد.
Косовский спецназ и военная полиция KFOR в Звечане - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
بلگراد از ناتو می خواهد از صرب ها در کوزوو محافظت کند
اف‌ای‌تی‌اف (FATF)، فهرستی از کشورهایی دارد که خطرات پولشویی و تامین مالی تروریسم را برای سیستم مالی جهانی به همراه دارند. یک لیست سیاه وجود دارد: اینها کشورهایی هستند که FATF از اعضای خود و سایر کشورها می خواهد اقدامات متقابل را اعمال کنند. کوریای شمالی، ایران و میانمار از فبروری 2023 در لیست سیاه هستند. همچنین یک لیست خاکستری از حوزه های قضایی وجود دارد که تحت نظارت تقویت شده توسط FATF قرار دارند. به عنوان مثال، پاناما، سوریه، البانیا، نیجریا و جزایر کیمن در این لیست قرار دارند.
پس از آغاز عملیات ویژه فدراسیون روسیه در اوکراین، کشورهای غربی تعدادی تحریم های سخت را علیه روسیه اعمال کردند، از جمله حدود نیمی از ذخایر ارزی این کشور - حدود 300 میلیارد دالر را مسدود کردند.
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت: سیاست مهار و تضعیف روسیه استراتژی بلندمدت غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهان وارد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала