واکنش سازمان ملل در مورد استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی روسیه در بلاروس

© iStock.com / lucagavagnaФлаги в Центральных учреждениях Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке, США
Флаги в Центральных учреждениях Организации Объединенных Наций в Нью-Йорке, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
عضو شوید
سازمان ملل پس از گزارش هایی مبنی بر استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی در بلاروس، تهدیدات هستوی را غیرقابل قبول اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، رزماری دی کارلو، معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سیاسی، با توجه به پس‌زمینه استقرار تسلیحات هستوی تاکتیکی فدراسیون روسیه در بلاروس، از طرف‌ها خواست تا به شیوه‌ای مسئولانه عمل کنند، به گفته وی، تهدید به استفاده از تسلیحات هستوی غیرقابل قبول است.
دی کارلو گفت: "استقرار یک سلاح هستوی تاکتیکی روسیه در بلاروس و لفاظی‌های همراه با آن، تنش‌های منطقه‌ای را افزایش داده است. ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم که به شیوه‌ای مسئولانه و مطابق با تعهدات بین‌المللی عمل کنند. ما مجدداً تاکید می‌کنیم که هرگونه تهدید به استفاده از سلاح هستوی غیرقابل قبول است"
Заседание ФАТФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.06.2023
ّگروه ویژه اقدام مالی تعلیق عضویت روسیه در این سازمان را تمدید کرد
قبلاً ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اظهار داشت که مسکو و مینسک به توافق رسیدند که آنها بدون نقض تعهدات بین المللی، تسلیحات هستوی تاکتیکی را در بلاروس مستقر خواهند کرد. پوتین توضیح داد که روسیه تسلیحات هستوی خود را به بلاروس منتقل نمیدهد، بلکه همان کاری را انجام می‌دهد که ایالات متحده برای چندین دهه انجام داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала