گروه طالبان در واکنش به نشست شورای امنیت: دخالت در امور افغانستان را پایان دهید

© Photo / MFA / MFAوزارت امور خارجه افغانستان
وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه گروه طالبان در واکنش به نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد از کشورها خواسته است، تا دخالت در امور افغانستان را پایان دهند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه گروه طالبان امروز پنج‌شنبه ۱ سرطان، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است، که این گروه به همه ای تعهدهای خود براساس "شریعت اسلامی" متعهد است.
به گفته وزارت خارجه گروه طالبان، به تعهدهای خود که با اسلام در تضاد نیست و با فرهنگ افغانستان و منافع ملی مغایرت ندارد، متعهد می‌باشند.
این وزارت سخنان نمایندگان کشورها در نشست شورای امنیت را مداخله در امور کشور عنوان کرده از آن‌ها خواسته است تا دخالت در امور داخلی از جمله دخالت در شیوه حکومت‌داری را متوقف کنند.
بر پایه این اعلامیه ای گروه طالبان، این گروه متعهد به به عدالت، تامین امنیت، جلوگیری از گسترش تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر است.
این گروه در حالی از عدالت در این اعلامیه اش سخن رانده که حتی در نشر همین اعلامیه تبیعض داد می زند و پس از 4 ساعت تاکنون این اعلامیه به زبان فارسی به نشر نرسیده در صورتی که بیش از 60 درصد شهروندان این کشور را فارسی زبانان تشکیل می دهد.
Экс-президент Кыргызстана Роза Отунбаева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
رئیس یوناما در شورای امنیت: حکومت موقت گروه طالبان مردانه و به شیوه ای ویژه از قوم پشتون است
این در حالی است که در نشست روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد، رزا اوتونبایوا، رییس یوناما گفت که رژیم طالبان از نظر سیاسی، "منزوی و خودکامه" باقی مانده و "ترکیب دولت طالبان کاملاً مردانه" است.
به گفته وی، محدودیت طالبان بر کار زنان فعالیت‌های این نهاد را متاثر کرده و در این مورد هیچ توضیحی از سوی این گروه داده نشده است.
همزمان با این، باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل متحد نیز در جریان این نشست گفته است که با ادامه مسیر کنونی طالبان از سوی جهان به رسمیت شناخته نمی‌شوند، تحریم‌ها علیه این گروه پابرجا مانده و کمک‌های توسعه‌ای نیز متوقف می‌ماند.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در حالی از عدالت و برابری در این اعلامیه ای خود سخن رانده است، که بیش از هشتاد درصد حکومت موقت این گروه از یک قوم و نزدیک به صد در صد وزیران این گروه را اعضای این گروه که تحصیلات دانشگاهی ندارند تشکیل داده است. ضمن این که از آغاز چیرگی این گروه دستورهای سختگیرانه ای زیادی را در برابر شهروندان افغانستان به ویژه بانوان به اجرا گذاشته و بیکاری و وحشت و دزدی هم روز به روز افزایش پیدا می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала