رئیس یوناما در شورای امنیت: حکومت موقت گروه طالبان مردانه و به شیوه ای ویژه از قوم پشتون است

© Sputnik / Жоомарт УраимовЭкс-президент Кыргызстана Роза Отунбаева
Экс-президент Кыргызстана Роза Отунбаева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
رئیس یوناما در شورای امنیت درباره ای حکومت موقت گروه طالبان گفت، که وضعیت کنونی تمرکز قدرت، در دست یک حکومت غیرپاسخگو است و این رژیم خودکامه و منزوی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، رزا اوتونبایوا نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان، در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت که ترکیب دولت طالبان مردانه است و تقریبا به صورت انحصاری از پایگاه سیاسی طالبان و از قوم پشتو برخاسته‌اند. رزا اوتونبایوا همچنین رژیم طالبان را "خودکامه و منزوی" خواند.
این مقام سازمان ملل روز چهارشنبه (۳۱ جوزا) در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید کرد، که نیاز است تا در افغانستان گفت‌وگوهای ملی برگزار شود تا به دنبال آن تنوع قومی به رسمیت شناخته شود.
Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене Владимир Воронков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
معاون دبیرکل سازمان ملل: افغانستان بار دیگر به کانون گسترش تروریسم تبدیل شده است
به گفته او، وضعیت کنونی تمرکز قدرت، در دست یک حکومت غیرپاسخگو است.
رزا اوتونبایوا افزود، که هیچ شکی نیست که نبود حکومت فراگیر در افغانستان، منجر به بی‌ثباتی می‌شود.
نماینده دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان گفته که در دیدارهای خود با طالبان بارها خواهان برداشتن محدودیت‌ها علیه زنان شده است. رزا اوتونبایوا در این نشست افزود تا زمانی که محدودیت‌ها علیه زنان پابرجا باشد به رسمیت شناختن طالبان ناممکن است.
خانم اوتونبایوا خطاب به اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفت که فتواهای طالبان در بین مردم افغانستان "بسیار نامحبوب" است.
به گفته فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل، محدودیت‌های طالبان بر زنان منجر به مشکلات اقتصادی در افغانستان شده و کمک‌های بشردوستانه را تحت تاثیر قرار داده است.
این مقام سازمان ملل تاکید کرد، که بیست میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک بشردوستانه دارند.
او افزود، که افغانستان بزرگ‌ترین بحران انسانی را تجربه می‌کند و با توجه به محدودیت‌های طالبان کمک‌مالی هم رو به کاهش است.
یادآوری می کنیم، که نشست اعضای شورای امنیت سازمان برای بررسی وضعیت افغانستان امروز برگزار شد و در آن سخنرانان خواستار رفع ممنوعیت آموزش و کار زنان شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала