"خط دفاعی سوروویکین" چیست که نیروهای اوکراینی نمی توانند آن را بشکنند؟

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Бойцы ЧВК "Вагнер" на одной из улиц Артёмовска
Бойцы ЧВК Вагнер на одной из улиц Артёмовска - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.06.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهور اوکراین اذعان کرده است، که ضد یورش کی‌یف "آهسته‌تر از حد مطلوب" پیش می‌رود و مدعی است، که این به دلیل نگرانی او درباره "جان مردم" است.
به گزارش اسپوتنیک، مسکو خلاف این را می‌گوید و به از دست دادن هزاران سرباز اوکراینی و صدها تانک و خودروی زرهی برای دستاوردهای کوچک اشاره می‌کند. چه چیزی یورش کی یف را متوقف می کند؟ اسپوتنیک توضیح می دهد.
یک جاسوس تندرو پیشین استونیایی این هفته فاش کرد، که "خطوط دفاعی طولانی" روسیه کشته شدگان ضد حمله اوکراین را در مسیر خود متوقف کرده است و به آخرین ناظر جنگ نیابتی ناتو و روسیه در اوکراین تبدیل شده است که اعتراف می کند که ائتلاف غربی ارتش اوکراین آموزش دیده است. واحدهای مجهز و مسلح در رسیدن به هدف های راهبردی پیش از نشست ناتو در ماه آینده در ویلنیوس شکست خورده اند.
این هدف ها چه بود؟ کی‌یف علناً اعلام نکرده است، اما رسانه‌های ایالات متحده و اندیشکده‌های دی سی موافق هستند که به نظر می‌رسد هدف های اصلی حول قطع به اصطلاح "پل زمینی" بین کریمه و سرزمین اصلی روسیه در مناطق زاپروژیا و خرسون، محاصره شبه جزیره، و ادامه حملات در عمق روسیه بود.
در حال حاضر، به نظر می رسد که تهاجم پراکنده شده است، به طوری که نیروهای اوکراین روزانه صدها سرباز و ده ها خودروی زرهی را از دست می دهند و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هفته گذشته گزارش داد که تلفات زرهی اوکراین به 186 تانک سنگین و 418 خودروی زرهی رسیده است.
Уничтоженная бронетехника ВСУ. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
کارشناس درباره ای خط دفاعی سوروویکین: روشی بی همتا برای دفاع
چه چیزی تهاجم را خنثی کرد؟ گذشته از شجاعت و قاطعیت نیروهای روسی، اصطلاح موسوم به "خط سوروویکین"، اصطلاحی است که برای اولین بار در اواخر سال 2022 توسط رسانه‌های روزنامه انگلیسی با اشاره به ساخت مواضع دفاعی تحت هدایت سرگئی سوروویکین، جنرال روسی به صورت تمسخرآمیز استفاده شد. او که بین اکتبر 2022 و جنوری 2023 به عنوان فرمانده گروه مشترک نیروهای در منطقه عملیات نظامی ویژه خدمت می کرد، ممانعت از پیشروی اوکراینی را به خود اختصاص داده است.
سوروویکین کیست؟ این سرباز 56 ساله، نزدیک به 40 سال در ارتش شوروی و روسیه خدمت کرده است و از سال 2017 به عنوان فرمانده کل نیروهای هوافضای روسیه خدمت کرده است. یک جانباز جنگ شوروی در افغانستان، جایی که او به عنوان یک کماندوی نیروهای ویژه خدمت کرد، او همچنین به عنوان یک فرمانده در طول جنگ دوم چچن در دهه 2000 خدمت کرد، و در سوریه در دهه 2010، جایی که فرماندهی او بر نیروهای روسی نقش کمکی به تغییر جریان در برابر افتضاح غرب داشت. - شبه نظامیان جهادی مورد حمایت کارآمدی و موفقیت‌های سوروویکین در میدان نبرد، رسانه‌های غربی را بر آن داشت تا او را به لقب کارتونی "جنرال آرماگدون"، که ظاهراً به‌خاطر "تاکتیک‌های وحشیانه" و "رویکرد تندرو و غیرمتعارف در راه‌بردن جنگ" به کار می‌برد، آلوده کنند.
چه چیزی خط دفاعی سوروویکین را تشکیل می دهد؟ به دلایلی که باید روشن باشد، ارتش روسیه دقیقاً برای ارائه جزئیات در مورد ترکیب دقیق مواضع دفاعی خود عجله نکرده است. با این حال، گزارش‌ها و تحلیل‌های رسانه‌ها نشان می‌دهد که خطوط پدافندی متشکل از شبکه‌ای پیچیده و چندلایه از سنگرهای پیاده نظام، میادین ماین ضد نفر و ضد تانک، دندان‌های اژدهای ضد تانک (ساختارهای بتنی به ارتفاع یک متر است که برای کند کردن پیشروی زره‌های دشمن طراحی شده‌اند. ، و همچنین برج های خاکی مرتفع برای محافظت از تجهیزات نظامی. خطوط دفاعی که نزدیک به 2000 کیلومتر از خرسون و زاپروژیا و همچنین کریمه، دونتسک، لوهانسک و نواحی روسیه که از شمال با اوکراین هم مرز هستند، می‌گذرد، به لطف گروه ماهواره‌های ناتو که وضعیت را ردیابی می‌کنند تا حدی برای برنامه‌ریزان نظامی در میدان جنگ در کیف قابل مشاهده است.
اما توانایی کیف برای از بین بردن این زیرساخت توسط چندین عامل محدود شده است:
1. برتری کامل هوایی روسیه
2. توانایی محدود برای هدف قرار دادن استحکامات روسیه با استفاده از توپ و موشک به دلیل تهدید مداوم ضدحمله توسط نیروی هوایی و توپخانه روسیه
3. استفاده مؤثر روسیه از تاکتیک‌های ماسکیروفکا (مثلاً "نقاب زدن"، "استتار کردن" یا "تبدیل کردن") که شامل استفاده از تجهیزات ساختگی، فریب‌ها، اطلاعات نادرست و عملیات فریب برای هدایت اشتباه و سردرگمی دشمن است.
4. طول بسیار زیاد خط مقدم مستحکم که از خرسون در جنوب تا مرز جنوبی روسیه با بلاروس در شمال امتداد دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала