کارشناس نظامی ترکیه: اوکراین آماده ای ضد یورش نبود اما زیر فشار امریکا و انگلیس آغاز کرد

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Уничтоженный танк ВСУ. Архивное фото
Уничтоженный танк ВСУ. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
کارشناس نظامی ترکیه درباره ای ضد یورش اوکراین گفت: اوکراین آماده یورش متقابل نبود اما زیر فشار آمریکا و انگلیس آن را آغاز کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سرتیپ/برید جنرال بازنشسته فهری ارنل، رئیس مرکز پژوهش ها و راهبردی های امنیتی و دفاعی دانشگاه ایستینیه، در اظهار نظر به اسپوتنیک درباره ای وضعیت پیرامون ضد یورش نیروهای مسلح اوکراین گفت: "من بر این باورم، که اوکراین زیر فشار ایالات متحده و بریتانیا این اقدام را انجام داد، در حالی که برای این کار کاملاً ناآماده بود".
Уничтоженная бронетехника ВСУ. Скриншот видео - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
کارشناس نظامی: بر پایه ای همه نشانه ها، نیروهای مسلح اوکراین از خط دفاعی روسیه گذشته نمی توانند
او دلیل آماده بودن نیروهای اوکراینی برای ضد یورش را چنین توضیح داد: "دو دلیل برای انجام این کار وجود دارد. یکم به منظور تحکیم کشورهای عضو ناتو در نشست سران در ویلنیوس که در 11 تا 12 جولای برگزار می شود. همانطور که می دانید، مردم این کشورها به طور فزاینده ای نارضایتی خود را از پشتیبانی نظامی ارائه شده از اوکراین ابراز می کنند. دوم، برای اینکه دولت بایدن حداقل پیش از انتخابات نتیجه بگیرد. به طور کلی اوکراین با 3 تانک لئوپارد و 10 تانک برندلی خود تحت هیچ شرایطی حتی بر اساس اصول جنگی نمی توانست در یک ضد حمله موفق باشد".
او افزود: "به نظر من مناسب تر است که در اینجا نه درباره ای شکست ضد یورش اوکراین، بلکه درباره ای نتیجه ای که روسیه در جریان عملیات نظامی به دست آورد صحبت کنیم: او توانست برتری آشکاری را نسبت به غرب نشان دهد".
او در پایان گفت: "اوکراین نمی تواند موفق شود - این مستلزم مشارکت در جنگ ناتو است که به طور خودکار ایالات متحده، ناتو و تمام اروپا را به خطر می اندازد و این منجر به فروپاشی ائتلاف می شود".
یادآوری می کنیم، که نیروهای مسلح اوکراین از دو هفته پیش ضد یورش را به راه انداخته و در این ضد یورش تاکنون بیش از دو صد تانک را از دست داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала