صالح: گروه طالبان ضد تمدن و فرهنگ است به سخن برای حل مشکل باور ندارد، باید لگدمال شود

© Photo / Facebook account of ARGصالح
صالح - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به سخنان نماینده سازمان ملل درباره ای افغانستان نوشت، که گروه طالبان یک گروه بی فرهنگ و تمدن است و این گروه به سخن گفتن و گفت وگو باورد ندارد، باید لگد مال شود.
به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون نخست رئیس جمهور گریزی پیشین افغانستان در واکنش به سخنان نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان در برگه رخنامه اش نوشت: "روزا اوتونبایوه در نشستی اختصاصی امروز در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک طالبان را متعصب، جاهل، نافهم از اصول بشری دانست و گفت، که این چنین یک منظومه ی عجیب و ضد زن قابل شناسایی نیست".
Экс-президент Кыргызстана Роза Отунбаева - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
رئیس یوناما در شورای امنیت: حکومت موقت گروه طالبان مردانه و به شیوه ای ویژه از قوم پشتون است
او در ادامه نوشته است: "روزا اوتونبایوه زیاد تلاش کرده است که از الفاظ دیپلماتیک کار بگیرد ولی طالب را نمیتوان در قالب الفاظ نرم تعریف کرد. این گزارش با آنکه پرده از بخشی از جنایات و نیات بد طالب برمیدارد ولی به هیچ صورت انعکاس دهنده وضعیت واقعی افغانستان نیست".
Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене Владимир Воронков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
معاون دبیرکل سازمان ملل: افغانستان بار دیگر به کانون گسترش تروریسم تبدیل شده است
او همچنان افزوده است، که گروه طالبان به گفت و گو باور ندارد و باید این گروه لگدمال شود: "ملل متحد باید دست از سیاست عذر و تضرع بردارد و خودش را از ساحه خاکستری بیرون سازد. عادی سازی طالب ناممکن است. این گروه ضد تمدن و فرهنگ به حرف و تکلم برای حل باور ندارد. باید لگدمال شوند".
یادآوری می کنیم، که امروز روزا اوتونبایوه در نشست اختصاصی که در پیوند به آشفتگی افغانستان در مقر سازمان ملل برگزار شد، گفت: ترکیب دولت طالبان مردانه است و تقریبا به صورت انحصاری از پایگاه سیاسی طالبان و از قوم پشتو برخاسته‌اند و رژیم طالبان "خودکامه و منزوی" است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала