جنبش اسلامی درباره ای جا به جایی تروریستان در شمال افغانستان: ما در تلاش توقف این روند هستیم

© Facebook of the National Islamic Movement of Afghanistanجنبش اسلامی درباره ای جا به جایی تروریستان در شمال افغانستان: ما در تلاش توقف این روند هستیم
جنبش اسلامی درباره ای جا به جایی تروریستان در شمال افغانستان: ما در تلاش توقف این روند هستیم  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
حزب جنبش اسلامی افغانستان گفته است، که با هماهنگی دیگر حزب های سیاسی به‌دنبال راه‌حل سیاسی برای "پایان اشغال" افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک، حزب جنبش اسلامی به رهبری مارش عبدالرشید دوستم در واکنش به جا به جایی تروریستان پاکستان در ولایت های شمال افغانستان نوشت: "پسین ها در رسانه های اجتماعی معتبر و شبکه های اجتماعی خبرهای زیادی مبنی بر اسکان تروریستان تی تی پی و سایرگروه های دهشت افگن توسط حاکمیت نا مشروع طالبان در شمال افغانستان دست به دست میشود. که شدیدا موجب ناراحتی و نگرانیهای ذهنی هموطنان ما گردیده است".
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
نظری: جا به جایی تروریستان تحریک طالبان پاکستانی سرنگونی گروه طالبان را سرعت می دهد
این حزب افزوده است: "بحران موجود که پس از غصب و انحصارقدرت توسط گروه تروریستی طالبان درافغانستان به عمق خود رسیده است درنتیجه اعمال سیاستهای قوم محور و تبعیض آمیز به عامل اصلی فروپاشی اقتصادی، فقر و بیکاری، تقابل با همسایه ها، رشد افراط گرایی وانتقام جویی و عدم کنترول برمحاکم صحرایی میان گروهی تروریستان گردیده است. دریک چنین وضعیت تعامل همسایگان و جامعه بین المللی با این گروه غیرمشروع و عاقبت نیاندیش، جفای بزرگ برسرنوشت مردم افغانستان پنداشته میشود، این یک تعامل سیاسی نه، بلکه امضای یک تعهد دیگرننگین اشغال وتجاوز بیگانه به خاک افغانستان بوده به هیچ وجه قابل قبول و تحمل نمیباشد".
در ادامه ای این اعلامیه آمده است: "تاریخ شاهد است که حاکمان فروخته شده گذشته این سرزمین بارها تلاش ورزیدند با طرح برنامه های محیلانه آهنگ قومی این منطقه را برهم بزنند، اما باشندگان غیور و باشهامت این سرزمین در برابر آنها قیام نموده از نوامیس و ارزشهای تاریخی خویش رشادتمندانه دفاع نمودند. جنبش ملی اسلامی افغانستان به عنوان یک حزب حامی ارزشهای ملی و اسلامی و مدافع منافع کشور پیوسته طرفداربرقراری ثبات و صلح در کشور بوده در کنار سایراحزاب و جناحهای که درترکیب شورای عالی مقاومت ملی برای نجات افغانستان حضور دارند ازراه سیاسی و سایر جوانب آن درحل این پدیده شوم که آینده جز از بد نامی تاریخی که ندارد پشتبانی کرده شدیداً مخالفت خود را اعلام نموده به مسعله اشغال افغانستان توسط بیگانگان ابزار نگرانی می نماید".
این حزب همچنان گفته است، که در تلاش توقف روند جا به جایی تروریستان در شمال افغانستان است: "هموطنان غیور و دیانت شعار! شما که بهترین فرزندان تان را در راه راستقلال ، آزادی ، عدالت ، برابری و تامین حاکمیت ملی مردم سالار و تمامیت ارضی درکشوراز دست داده اید،تاریخ آن را فراموش نکرده و نخواهد کرد در حفظ تمام ارزشهای ملی مان قاطعانه به پا ایستاده ایم و نمی‌گذاریم گورستان شهدا اماکن مقدس و ارزشهای ملی و فرهنگی ملت رنج‌دیده ما زیرپای تجاوزگران لگد مال گردد. جنبش ملی اسلامی افغانستان در مسئله هجوم بیگانگان به خاک افغانستان بی تفاوت نه نشسته در جلوگیری آن تلاش های همه جانبه دارد در این زمینه ملت و مردم خویش به دفاع از نوامیس ملی و تمامیت ارضی افغانستان و جلوگیری از انتقال و کوچ فامیلهای تروریستان به مناطق شمال افغانستان تنها نمیگذارد سعی دارد تا روند این پدیده ننگین توقف داده شود".
یادآوری می کنیم، که در روزهای پسین گزارش های جا به جایی تروریستان پاکستانی در ولایت های شمال افغانستان در رسانه ها به نشر رسیده و باشندگان بومی این ولایت ها و کشورهای هم مرز با افغانستان را نگران کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала