نظری: جا به جایی تروریستان تحریک طالبان پاکستانی سرنگونی گروه طالبان را سرعت می دهد

© Ali Maisam Nazary twitter دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
مسئول پیوندهای خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان گفته است، که گروه طالبان افغانستان در ولایت های شمال افغانستان دست به جا به جایی جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی زده است.
به گزارش اسپوتنیک، علی میثم نظری در واکنش به جا به جایی جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی در ولایت های شمال افغانستان در تویترش نوشته است: "گزارش‌های نگران‌کننده حاکی از آن است که گروه تروریستی طالبان می‌خواهد برای تروریستان تی‌تی‌پی پاکستانی در شمال افغانستان سرپناه بسازند".
او افزوده است، که این کار در عین حالی‌ که سرنگونی گروه طالبان را سرعت می دهد، مسائل امنیتی را تشدید و بی‌ثباتی اجتماعی و سیاسی را هم در افغانستان و هم در منطقه افزایش می‌دهد.
مسئول پیوندهای خارجی جبهه‌ مقاومت تأکید کرده است: "شهروندان افغانستان هرگونه تلاش تروریستان خارجی برای تجاوز سرزمین ما، تضعیف هویت، حیثیت و آزادی ما یا تحمیل تروریسم و افراط‌گرایی خود بر ما را به‌شدت رد خواهند کرد".
نظری خاطر نشان کرده است: "یادآوری این نکته ضروری است که ما در سال 2023 زندگی می‌کنیم و جامعه‌ ای ما و واقعیت‌های آن بسیار بیشتر از سال 1923 و واقعیت‌های آن تکامل پیدا کرده است".
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
طالبان برای نخستین بار جا به جایی جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی را در افغانستان تایید کرد
پیش از این، ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان در مصاحبه با خراستان دیری گفته بود، که ما جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی را از مرزهای دیورند به ولایت های دور جا به جا می کنیم.
یادآوری می کنیم، که پس از معامله پیچیده و پنهانی گروه طالبان با امریکا در 15 اگوست سال 2021 بر افغانستان یکبار دیگر چیره شد و پس از آن دست به جا به جایی پشتون های پاکستانی در ولایت های شمال زدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала