امنیت ملی امریکا: القاعده پس از ۲۰۲۴ توانایی هدایت عملیات‌های بیرون از افغانستان را پیدا می کند

© Photo / commons.wikimedia.orgal-Qaeda
al-Qaeda - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.06.2023
عضو شوید
دفتر ریاست امنیت ملی امریکا در اعلامیه‌ای که روز گذشته به نشر رسیده گفته است، که بخش‌هایی از گزارش محرم خود درباره فعالیت‌های القاعده در افغانستان از ماه سپتمبر ۲۰۲۲ میلادی را نشر کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آمو، در اعلامیه ای دفتر ریاست امنیت ملی امریکا گفته شده است، که این گزارش از بهر آگاهی عامه درباره مسایل امنیت ملی، پخش شده است.
بر بنیاد این گزارش، اداره استخبارات امریکا گفته است که بر بنیاد ارزیابی این نهاد، القاعده احتمالا در دو سال آینده حفظ پناهگاه برای انجام فعالیت‌های عملیاتی در افغانستان را اولویت خواهد داد.
بر بنیاد بررسی‌های ما در شرایط کنونی، القاعده افراد، منابع و توانایی فعالیت‌های مشخص برای ایجاد تهدید به ایالات متحده از افغانستان را ندارد.
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.04.2023
سفیر پیشین پاکستان: گروه طالبان نسل آینده ای سربازان القاعده را با تغییر نصاب آموزشی پرورش می دهد
هرگونه تغییر در حضور القاعده در افغانستان ممکن است به تدریج رخ بدهد و این تغییر ممکن است در تا سال ۲۰۲۴ شامل توانایی هدایت عملیات‌های بیرونی شود.
القاعده ممکن است برخی از رهبران خود را پناهگاه بدهد و فعالیت‌های دیگر در افغانستان مانند تولیدات رسانه‌ای، سربازگیری، سهولت‌سازی‌ها و آموزش را انجام بدهند که می‌توانند زمینه حمله در جای دیگر را فراهم بسازند یا تشویق کنند.
مسیر این گروه در افغانستان در ادامه درخواست طالبان و داشتن توانایی ایجاد محدودیت‌ها، شرایط افغانستان به شمول فشار ملموس ضد هراس افگنی و تمرکز رهبری القاعده متکی خواهد بود.
توانایی این گروه بر توانایی‌های وابستگان و رهبران آن برای ایجاد یک راهبرد متحد وابسته خواهد بود.
یادآوری می کنیم، که سال گذشته از کشتن رهبر القاعده در کابل خبر داد و گروه طالبان تا به امروز کشته شدن رهبر القاعده در کابل را انکار می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала