جنگجویان تحریک طالبان پاکستان در تخار جابه‌جا شدند

© @https://twitter.comحمله طالبان به چندین روستا در ولسوالی چاه‌آب تخار
حمله طالبان به چندین روستا در ولسوالی چاه‌آب تخار - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2023
عضو شوید
منابع محلی در ولایت تخار می‌گویند، که نزدیک به ۳۰۰ جنگجوی تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) در این ولایت از سوی طالبان جابه‌جا شده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، منابع روز پنج‌شنبه، ۲۵ جوزا می‌گویند: این جنگ‌جویان که مجهز با سلاح‌های سبک و سنگین هستند، ابتدا به تاریخ ۱۷ جوزای سال روان در نزدیکی پل کوکچه ولسوالی خواجه‌غار در محلی که به نام کندک معروف است، زیر نام باشندگان ارزگان جابه‌جا شدند.
دیدار مسئول روابط خارجی جبهه‌ ای مقاومت با دبیر مجلس سنای فرانسه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
نظری: جا به جایی تروریستان تحریک طالبان پاکستانی سرنگونی گروه طالبان را سرعت می دهد
به گفته منابع، سپس این جنگ‌جویان سه روز پیش از این محل به روستای پنگانی در ولسوالی دشت‌قلعه تخار از سوی طالبان منتقل و جابه‌جا شده‌اند.
منابع می‌افزایند، که این اقدام پس از تفاهم طالبان با پاکستان بر سر انتقال طالبان پاکستانی به شمال افغانستان صورت گرفته است.
منابع تصریح کرده‌اند، که قرار است خانواده‌های این ۳۰۰ جنگ‌جو نیز به ولایت تخار منتقل شوند.
طبق گفته‌های منابع، هفته پیش سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله طالبان نیز به تخار سفر کرده بود و با فرماندهان طالبان و با بزرگان قومی که عمدتاً پشتون بودند دیدارهای مخفیانه داشته‌اند.
سپس، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان تایید کرد، که براساس یک تفاهم‌نامه طالبان با دولت پاکستان، اعضای تی‌تی‌پی به افغانستان، به‌ویژه در شمال و شمال‌شرق منتقل می‌شوند.
این تصمیم طالبان، نگرانی شهروندان و جریان‌های نظامی و سیاسی مخالف طالبان و همچنان کشورهای همسایه افغانستان را به همراه داشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала